تاريخ : دوشنبه 1392/10/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28578
اطلاع رسانی از برگزاری همایش های بین المللی، زمینه ساز همکاری های علمی بین المللی است

اطلاع رسانی از برگزاری همایش های بین المللی، زمینه ساز همکاری های علمی بین المللی است

مدیر امور بین الملل دارالحدیث، اطلاع رسانی از برگزاری همایش ها و کنگره های بین المللی را فرصتی مناسب جهت ترویج و ارائه تولیدات علمی اساتید و پژوهشگران حوزه دین در عرصه بین الملل عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهروز حسین پور در مصاحبه با پایگاه حدیث نت، اظهار داشت: امور بين‌الملل، يكي از بخش هایی است كه در حوزه معاونت فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث فعاليت مي‌كند.
وی بیان داشت: هدف اصلي از ايجاد اين بخش بهبود همكاري هاي علمي بين المللي، توسعه و پيشرفت علم و آگاهي در زمينه پژوهش های علوم قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام بوده تا علاوه بر معرفی آثار و منشورات مؤسسه دارالحدیث، زمینه ساز حضور محققان و دانشمندان ایرانی در مجامع علمي دنیا در زمينه علوم حدیث باشد.
حجت الاسلام حسین پور خاطر نشان کرد: برگزاری یک همایش، شرایط و فضایی به وجود می آورد که صاحبان اندیشه ها و ارائه دهندگان یافته های نو در یک فرصت مناسب به طرح مسائل بپردازند.
مدیر امور بین الملل دارالحدیث افزود: آگاهی محققان و پژوهشگران از فعالیت های علمی خارج از کشور، زمینه را برای حضور فعال آنان در همایش ها و کنگره های بین المللی فراهم می آورد که ثمره این حضور، آشنایی با نوع دیدگاه ها و دستیابی بر روند تولید علم در کشورهای مختلف، همچنین آشنایی با محققان دیگر کشورهاست.
وی با بیان دیگر اهداف امور بین الملل دارالحدیث تصریح کرد: بسط و توسعه، تماس و مذاكره با مجامع بين المللي و انجمن هاي علمي داخلي و خارجي به منظور ايجاد بسترهاي مناسب براي يافته هاي علمي و تحقيقاتي؛ برقراري ارتباط مستمر و متقابل با مراكز علمي بين المللي و فراهم ساختن زمينه هاي لازم براي عضويت در سازمان ها و انجمن ها و مراكز علمي خارج از كشور؛ همچنین جمع آوري اطلاعات مورد نياز از كنفرانس ها سمينارها و كنگره هاي بين المللي به منظور دست يابي به نتايج آخرين تحقيقات علمي، ارتباط بادانشگاه­ها و مجامع بین الملل در خصوص مبادله اطلاعات، مقالات، نشریات و تازه های پژوهشی حدیث محور؛ همچنین انجام امور مربوط به فرصت های مطالعاتی و شرکت اعضای هیات علمی دانشگاه قران و حدیث و پژوهشگران پژوهشگاه قران و حدیث، در کنگره های خارج از کشور از وظایف امور بین الملل معاونت فرهنگی و ارتباطات مؤسسه دارالحدیث است.
گفتنی است، مدیریت امور بین الملل به تازگی گزارشی از زمان برگزاری، موضوع و فراخوان مقالات همایش های بین المللی استخراج کرده است.

جهت مشاهده گزارشکلیککنید

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :