تاريخ : شنبه 1392/11/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28638
حرکت علمی دارالحدیث، تحقق نهضت نرم افزاری مبتنی بر مکتب اهل بیت(علیهم السلام) است

حرکت علمی دارالحدیث، تحقق نهضت نرم افزاری مبتنی بر مکتب اهل بیت(علیهم السلام) است

سردار احمد وحیدی در حاشیه بازدید از دارالحدیث اظهار داشت: فعالیت دارالحدیث، حرکت علمی مهمی است که در راستای نهضت نرم افزاری از نگاه مقام معظم رهبری و مبتنی بر مکتب اهل بیت(علیهم السلام) صورت گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، ظهر روز پنج شنبه 3 بهمن ماه ، در گفتگو با پایگاه حدیث نت، گفت: دارالحدیث مؤسسه منظمی است که با نگاهی علمی و حرفه ای به اساسی ترین موضوعات در احادیث پرداخته است.
وی افزود: این مجموعه توانسته به همت پژوهشگاه قرآن و حدیث، بیش از 300 عنوان کتاب، تالیف و به زبان های دیگر ترجمه کند. همچنین راه اندازی دانشگاه با تربیت حدود 5 هزار دانشجو، حرکت علمی چشم گیری است.
سردار احمد وحیدی خاطر نشان کرد: موجب افتخار است که در کشور چنین مجموعه ارزشمندی داریم و امیدواریم همکاری این مؤسسه با دیگر مراکز تحقیقاتی زمینه بسترهای مطالعات اسلامی را فراهم کند.
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، در پایان تصریح کرد: همکاری های علمی با دارالحدیث، زمینه مناسبی را فراهم می کند تا در همه حوزه ها با نگاه به اصول اسلامی و حوزه های اصلی فکر ی، اندیشه سازی و نظریه پردازی شکل گیرد وحتی تحقیقات، کاربردی شوند. این زمینه گسترده و فراهم است و امیدواریم از این حوزه ها استفاده کنیم.
گفتنی است، سردار احمد وحیدی، پیش از ظهر پنج شنبه ۳ بهمن ماه به همراه روسای گروه های پژوهشی و معاونین مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح، ضمن بازدید از بخش های مختلف مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، با ریاست مؤسسه، آیت الله محمدی ری شهری دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :