تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 2888
بازدید اصحاب رسانه های سودان و تاجیکستان از مؤسسه دارالحدیث

بازدید اصحاب رسانه های سودان و تاجیکستان از مؤسسه دارالحدیث

پنجشنبه 20/4/87

راوی: گروهی از خبرنگاران و دست اندركاران رسانه های سودان و تاجیکستان، چهارشنبه نوزدهم تیر، از بخش های گوناگون مؤسسة علخبرنگاران رسانه های سودان و تاجیکستانمی ـ فرهنگی دارالحدیث بازدید کردند.

به گزارش راوی: این گروه، به منظور آشنایی با بزرگترین مرکز و پایگاه تحقیقاتی حدیث در قم وارد مؤسسة علمی ـ فرهنگی دارالحدیث شدند و مورد استقبال حجت الاسلام مهدوی، معاونت بین الملل و حجه الاسلام ربانی، معاونت فرهنگی و ارتباطات مؤسسه قرار گرفتند.
در آغاز دیدار، حجت الاسلام مهدوی ضمن خیر مقدم به میهمانان بطور مشروح به معرفی بخش های گوناگون مؤسسه مانند دانشکدة علوم حدیث، دانشکدة مجازی و بخش های پژوهشی پرداخت.
بخش دیگر این دیدار، نشست صمیمی با ریاست مؤسسه آیت الله ری شهری بود. ایشان نیز ضمن خوشامد گویی، به لزوم توجه بسیار رسانه های جمعی جهان اسلام به معارف قرآنی و نبوی اشاره کرد. ری شهری، تنها راه شناساندن این ذخایر ارزشمند را انتقال و انتشار آنها به سراسر جهان دانست و این وظیفة مهم و خطیر را از رسالت های رسانه های گروهی جهان اسلام دانست.
ایشان به رسالت خطیر و ارزشمند مراکز پژوهشی همچون دارالحدیث اشاره کرد و آیندة رو به رشدی را از لحاظ نشر معارف نبوی و اسلامی برای شهر مقدس قم ترسیم کرد. رئیس مؤسسۀ دارالحدیث، کارکرد اصلی این گونه مراکز را ارتباط با نسل جوان عنوان کرد و کانون هدف نشر معارف اسلامی را قلب سلیم جوانان جهان دانست.
در ادامة نشست، پرسش های خبرنگاران از آیه الله ری شهری مطرح شد و ایشان به پاسخگویی پرداخت.
پایان بخش این دیدار، بازدید از بخش های مختلف مؤسسه بود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :