تاريخ : دوشنبه 1392/11/7 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 29653
روایت غرفه کتاب دارالحدیث از زبان بازدیدکنندگان

روایت غرفه کتاب دارالحدیث از زبان بازدیدکنندگان

انتشارات دارالحدیث، در نهمین نمایشگاه کتاب استان قم، کتاب‌ها و محصولات فرهنگی متنوعی را در زمینه نشر معارف اهل بیت(ع) در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. از این روی، با چندتن از خریداران و بازدید کنندگان آثار دارالحدیث گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

خبرنگار پایگاه حدیث نت ـ  به سراغ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی رفیعی پور مدرس حوزه علمیه قم رفتم.

وی کتاب «مصابیح الانوار فی حل مشکلات الاخبار» تالیف مرحوم سید عبدالله شبر(۱۱۸۸ ق) را از غرفه دارالحدیث خریده است. از وی پرسیدم آیا با دیگر محصولات مؤسسه آشنا هستید؟

حجت الاسلام رفیعی پور اظهار داشت: پیش تر کتاب میزان الحکمه  و زمزم عرفان را تهیه و مطالعه کرده ام.

ارزیابی شما از پژوهش های حدیثی مؤسسه دارالحدیث چیست؟

حجت الاسلام رفیعی پور: حدیث یکی از ارکان منابع استنتاجات دینی است. با همه قدمتی که پژوهش های حدیثی دارد، هنوز چالش های پراهمیتی باقی است که بایسته است دانشوران عرصه حدیث، زمینه بهره مندی شایسته از احادیث را فراهم آورند.

همچنین مطالعات حدیثی از مهمترین ضرورت‌های یک کارشناس علوم اسلامی است که در گذشته‌های دور همواره در حوزه‌های علمیه به صورت رسمی وجود داشته است و مطالعه در زمینه علوم حدیث اهمیت ویژه ای دارد. پژوهشگران پژوهشگاه قرآن و حدیث توانسته اند با نیاز سنجی به روز و کارامد این خلا را مرتفع سازند.

احمد خزایی، طلبه درس خارج یکی دیگر از بازدیدکنندگان از غرفه دارالحدیث است. از وی پرسیدم آیا با انتشارات دارالحدیث آشنایی دارید؟

خزایی اظهار داشت: بله چندین بار از نمایشگاه دائمی آثار دارالحدیث بازدید کردم و حکمت نامه عیسی بن مریم، الگوی شادی، خاطره های آموزنده، را تهیه کردم.

در حال حاضر قصد خرید چه کتابی را دارید؟ شهادت‌نامه امام حسين(ع)

فعالیت دارالحدیث در زمینه پژوهش چگونه است؟ علوم در سایه تحقیق و پژوهش، رشد می کنند و دقیق تر می شوند. طبیعی است که شیوه های پژوهش در زمان های پیشین، باید نقادی شود و با توجه به امکانات جدیدی دارالحدیث زمینه ساز آن بوده است است، پژوهش های حدیثی عرضه شود.

آقای صفری دانشجوی رشته علوم حدیث، از مرکز تخصصی حدیث حوزه است. وی پیش تر کتاب های میزان الحکمه، دانش نامه احادیث پزشکی، کیمیای محبت، حکمت نامه کودک و دانش نامه امام حسین(ع) را مطالعه کرده است.

از وی درباره کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب استان و غرفه دارالحدیث پرسیدم؟

صفری اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب سبب می شود، تا علاقه مندان و به ویژه دانشجویان با استفاده از تخفیف نمایشگاهی کتاب های خود را تهیه کنند. وی از دست اندرکاران برپایی غرفه دارالحدیث و پژوهشگران پژوهشگاه قرآن و حدیث به واسطه تحقیق در زمینه معارف اهل بیت(ع) قدردانی کرد.

گفتنی است، علاقه مندان برای تهیه کتب و آثار دارالحدیث می توانند به نمایشگاه دائمی آثار مؤسسه در قم خیابان معلم روبروی اداره برق و فروشگاه شماره دو در مجتمع ناشران طبقه همکف پلاک ۲۹  مراجعه کنند

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :