تاريخ : پنج شنبه 1392/11/10 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 29684
فشار زندگی و توجه به جنبه های مادی زندگی، نباید سبب از دست دادن اخلاص شود

فشار زندگی و توجه به جنبه های مادی زندگی، نباید سبب از دست دادن اخلاص شود

رئیس موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث گفت: پژوهشگران علاوه بر اتقان مطالب باید بر اخلاص تاکید داشته باشند بنابراین باید اخلاص را سرلوحه امور قرار دهیم، فشار زندگی و توجه به جنبه های مادی زندگی، سبب نشود اخلاص را از دست بدهیم.

به گزارش پایگاه حدیث نت آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری ظهر چهارشنبه 9 بهمن ماه در جمع پژوهشگران پژوهشگاه قرآن و حدیث خواستار همکاری رؤسای پژوهشکده‌ها با مشاور عالی ریاست پژوهشگاه شد تا سال آینده پژوهشگاه استوارتر از امسال به فعالیت خود ادامه دهد.
وی ادامه داد: اتقان در همه فعالیت‌های پژوهشگاه باید در نظر گرفته شود زیرا ارزش کار دارالحدیث این است که کار متقن انجام دهد.
رئیس موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث ادامه داد: کاری که به ما سپرده شده امانت الهی است بنابراین باید کاری که انجام می‌شود متقن و قابل ارائه باشد و از پژوهش‌های دیگران با رعایت حق مولف استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: پژوهشگران علاوه بر اتقان مطالب باید بر اخلاص تاکید داشته باشند بنابراین باید اخلاص را سرلوحه امور قرار دهیم و فشار زندگی سبب نشود اخلاص را از دست بدهیم.
ری‌شهری عنوان کرد: برکت کار دارالحدیث به اخلاصش است و کار ما اگر اخلاص داشته باشد برکات فراوانی دارد.
وی تصریح کرد: پیامبر خدا (ص ) فرمود «هیچ بنده‌ای خود را 40 روز برای خداوند عزوجل خالص نکند، مگر آن که خداوند چشمه‌های دانش را از قلبش بر زبانش جاری کرد».

رئیس موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث یادآور شد: پژوهشگران باید تلاش کنند که انضباط و نظم را در پژوهش‌های خود به کار بگیرند و اخلاص و اتقان را نیز فراموش نکنند و برای انجام این امور همواره خود را در محضر خدا مشاهده کنند.
گفتنی است، حجت الاسلام «برنجکار»، مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث، در ابتدای این جلسه با اشاره به پیشنهاد ریاست پژوهشگاه مبنی بر برگزاری نشست صمیمانه با پژوهشگران اظهار داشت: مقرر شده این جلسه هر سال برگزار شود، تا پژوهشگران به بیان پیشنهادات و انتقادات خود بپردازند.
در این جلسه مطالب مختلفی از جمله ارائه مقالات در نشریه های سراسری از سوی پژوهشگران مطرح شد که حجت الاسلام برنجکار به برخی از پرسش ها پاسخ گفت.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :