تاريخ : یکشنبه 1392/11/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 29696
مرحله نهایی نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی برگزار می‌شود

مرحله نهایی نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی برگزار می‌شود

دبیر علمی المپیاد قرآن و حدیث المصطفی گفت: مرحله نهایی نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی در قم و ۳ نمایندگی مشهد، اصفهان و گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد فاکر میبدی ظهر امروز در نشست خبری نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نهضت بازگشت به قرآن و مفاهیم در دستور کار همه اقشار و گروه‌ها قرار گرفت تا به تدریج غبار مظلومیت و فراموشی از این کتاب آسمانی زدوده شود.

وی افزود: جامعة المصطفی العالمیه با برگزاری المپیادهای قرآن و حدیث سعی در توسعه فرهنگ قرآنی در عرصه بین‌المللی دارد و در این راستا به تبلیغ و ترویج فرهنگ انس با قرآن در میان دانش‌پژوهان همت می‌گمارد.

دبیر علمی نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی با تاکید بر توسعه فرهنگ دعا و آشنایی با نهج‌البلاغه در میان دانش‌پژوهان المصطفی گفت: صحیفه سجادیه نیز از دیگر کتبی است که در المپیاد قرآن و حدیث به آن توجه ویژه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: قرآن و سبک زندگی، شعار نوزدهمین دوره المپیاد قرآن و حدیث المصطفی است؛ این شعار با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد تغییر در سبک زندگی انتخاب شده و به همین دلیل سعی داریم سبک زندگی قرآنی و اسلامی را در قالب محورهای المپیاد نوزدهم تبیین کنیم.

فاکر میبدی با بیان اینکه در بخش معارف قرآنی و حدیثی مسابقات به ۲ شیوه کتبی و آنلاین برگزار می‌شوند، عنوان کرد: آشنایی با معارف قرآن و حدیث، سیر مطالعات قرآنی و حدیثی، ترتیب ترتیبی و تفسیر موضوعی چهار بخش مسابقات کتبی به شمار می‌روند.

دبیر علمی نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی افزود: در بخش مهارتی نیز رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت و ترتیل، قرائت و تحقیق و مناجات‌خوانی در قالب دعای عرفه در نظر گرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه کتاب، مقاله و پایان‌نامه هم در بخش آثار مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: کتاب‌هایی که ستاد المپیاد تدوین کرده به عنوان منابع آزمون در بخش معارف به داوطلبان معرفی شده است؛ این کتاب‌ها شامل نسیم هدایت در مقطع کاردانی، آیات حیات و کلام ناب در مقطع کارشناسی و طلاب سطح ۲، المعنی فی‌المجمع البیان فی‌القرآن برای دانش‌پژوهان مقطع کارشناسی ارشد و سطح سه و مباحث علمی در تفسیر المیزان در مقطع دکترا و سطح چهار هستند.

فاکر میبدی با اشاره به منابع بخش شفاهی المپیاد نوزدهم خاطرنشان کرد: کتاب جرعه‌ای از نور در رشته‌های قرائت و ترتیل با موضوع قرآن و سبک زندگی تدوین شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :