تاريخ : چهارشنبه 1392/11/16 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 29708
آمر به معروف و ناهی از منکر خود باید عامل به معروف و بدور از منکر باشد

آمر به معروف و ناهی از منکر خود باید عامل به معروف و بدور از منکر باشد

معاون فرهنگی دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراحل و مراتب و ظرافتهایی است که از همه مهمتر آن است که آمر به معروف و ناهی از منکر خود باید عامل به معروف و بدور از منکر باشد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت الاسلام و المسلمین «کمال عزت» در مراسم تواصی به حق مؤسسه دارالحدیث، سخنان خود را با آیه ۱۶ سوره لقمان شروع کرد: «يا بُنَيَّ إِنَّها إِنْ تَکُ مِثْقالَ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ فَتَکُنْ في‏ صَخْرَةٍ أَوْ فِي السَّماواتِ أَوْ فِي الْأَرْضِ يَأْتِ بِهَا اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ لَطيفٌ خَبيرٌ».
ترجمه: لقمان در مقام سفارش «ای فرزندم، خدا اعمال بد و خوب خلق را گر چه به مقدار خردلی در میان سنگی یا در (طبقات) آسمان‌ها یا زمین پنهان باشد همه را (در محاسبه) می‌آورد، که خدا توانا و آگاه است».
معاون فرهنگی دانشگاه قرآن و حدیث با تبریک ایام فرخنده دهه فجر و گرامی داشت یاد امام و شهدا، بر اشتراک اهداف انقلاب اسلامی با بعثت نبی مکرم اسلام (ص) و قیام امام حسین علیه السلام تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با پیروی از قیام عاشورا برای دفاع از اسلام بنا نهاده شد.
وی افزود: مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) اصلاح امّت پیامبر و به بیان دیگر امر به معروف و نهی از منکر بوده و ما نیز باید این راه را ادامه دهیم.
معاون فرهنگی دانشگاه قرآن و حدیث خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراحل و مراتب و ظرافتهایی است که از همه مهمتر آن است که آمر به معروف و ناهی از منکر خود باید عامل به معروف و بدور از منکر باشد تا به این طریق اعتمادی را که لازمه پذیرش کلام مخاطب است در او ایجاد کند.
کمال عزت تصریح کرد: اگر بخواهیم به ظرافتهای عمل به این واجب عمل کنیم بهترین کار آن است که خود را پزشک و فرد خاطی را بیماری فرض کنیم که پزشک تنها به انگیزه رفع بیماری او علاوه بر تشخیص دقیق بیماری تجویز داروی مناسب و رعایت نکات مهم دیگر قصد درمان او را دارد
معاون فرهنگی دانشگاه قرآن و حدیث در گذشت مرحوم «مرتضی غلامی» کارمند دانشگاه را به همکاران تسلیت گفت و به بیان ویژگی اخلاقی وی در صبر بر مصیبتها پرداخت و افزود: با وجود مصیبت هایی که بر وی وارد شده بود، هیچگاه لب به گلایه نگشود و همیشه خوش اخلاق بود.
گفتنی است، مراسم تواصی به حق بعد از نماز ظهر چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه با حضور دست اندر کاران دانشگاه قرآن و حدیث، پژوهشگاه قرآن و حدیث و به همت معاونت فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی، فرهنگی دارالحدیث، برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :