تاريخ : دوشنبه 1392/11/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 29729
جشن دهه ی فجر انقلاب اسلامی در موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث

جشن دهه ی فجر انقلاب اسلامی در موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث

به همت روابط عمومی و معاونت فرهنگی دانشگاه قرآن و حدیث مراسم جشن دهه ی فجر انقلاب اسلامی با حضور استادان، دانشجویان و کارمندان در تالار شیخ صدوق موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین معصومی قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، به جهانی شدن قیام امام خمینی و شکسته شدن مرزهای جغرافیایی آن اشاره کرد.

وی افزود: جهان امروز تحت تاثیر انقلاب مردم ایران و اندیشه های امام خمینی است و انقلاب های مختلفی که در کشورهای مختلفی همچون مصر، لیبی، بحرین، یمن و... صورت می پذیرد در راستای بیداری جهان اسلام با دم مسیحایی حضرت امام است.

حجت الاسلام معصومی با بیان خاطراتی از روزهای انقلاب در شهر مقدس مشهد، به نقش عموم مردم مسلمان در سرکوب نظام منحوس شاهنشاهی،  یادآور شد:  مردمی که در آن روزها از جان و زندگی خود در راه انقلاب گذشتند، همانا بهترین سربازان امام زمان بودند و کسانی که تنها هدفشان پیروزی اسلام بر طاغوت و ظلم بود با لطف خداوند و با رهبری حضرت امام (ره) این پیروزی به دست آمد.

قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث، با اشاره به خاطرات دوران دانشجویی خود در فرانسه و فعالیت های دانشجویان انقلابی در خارج از کشور، خاطره ای از گرایش پیروان ادیان دیگر به دین اسلام و مذهب تشیع به برکت انقلاب اسلامی بیان کرد و از شهید کمال کورسل به عنوان یکی از همین جوانانی نام برد که با شنیدین ندای انقلاب اسلامی و گسترده تر شدن اندیشه ی اسلام ناب محمدی، پس از گرویدن به مذهب حقه ی تشیع، به قم آمد و در مدرسه حجتیه به تحصیل علوم دینی پرداخت و نهایتا در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت رسید.

دیگر سخنران این مراسم مجید آخوندزاده، معاون اداری مالی موسسه بود که در سخنان کوتاهی خاطرات خود از روزهای انقلاب را بیان کرد و از نقش مردم انقلابی قم در پیروزی انقلاب اسلامی سخن گفت.

حجت الاسلام کمال عزت معاون فرهنگی دانشگاه قرآن و حدیث نیز از سخنرانان دیگر این مراسم بود.

گفتنی است، از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این جشن شعرخوانی شاعر سید محمد بابامیری و پخش نماهانگی از روزهای انقلاب بود که با استقبال حاضران در سالن همراه شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :