تاريخ : یکشنبه 1392/11/27 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 29747
حضرت معصومه(س) برکت فراوانی برای انقلاب داشته است

حضرت معصومه(س) برکت فراوانی برای انقلاب داشته است

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: وجود امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برکات فراوانی برای انقلاب اسلامی داشته است.

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیاضمن تسلیت سالروز وفاتحضرت معصومه(س)اظهار کرد:
حضرت معصومه(س) برای زیارت برادر بزرگوارشان به سمت ایران حرکت کردند و در مسیر حرکتشان در شهر ساوه بیمار شدند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از خاندان مهم قم و شیعیان و محبان اهل بیت(ع) پس از اینکه اطلاع کسب کردند که حضرت معصومه(س) در ساوه بیمار است، به ساوه رفتند و حضرت را به قم آوردند.
معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به حدیث امام رضا(ع) درباره حضرت معصومه(س) گفت: این امام بزرگوار فرمودند «هرکس خواهرم را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود» بنابراین فضیلت فراوانی برای زیارت حرم مقدس این بانوی بزرگوار بیان کرده‌اند.
وی با اشاره به برکات بارگاه حضرت معصومه(س) گفت: در جوار بارگاه این بانوی بزرگوار حوزه علمیه قم بنا شد و نظام جمهوری اسلامی پایه‌گذاری شده است.
سبحانی‌نیا با بیان اینکه حوزه علمیه قم از تاثیرگذارترین عوامل موثر در راستای تحقق انقلاب اسلامی ایران بوده است عنوان داشت: به نظر می‌رسد که از جمله برکاتی که متوجه ایران و مردم شده، وجود اهل بیت(ع)، امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بوده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر شهر قم، همه مردم ایران از برکات وجودی این بانوی بزرگوار بهره‌مند هستند و نورانیت و معنویتی که به واسطه وجود این بانوی بزرگوار شامل حال ایرانیان شده همواره تداوم داشته و خواهد داشت.
معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث عنوان داشت:‌ باید مردم ایران بیش از گذشته به این مسئله توجه کنند که عزت و سربلندی که متوجه مردم ایران است نه به خاطر ایرانیت است بلکه به خاطر علاقه آنها به ساحت مقدس اهل بیت(ع) بوده است.
وی یادآور شد: اگر این افتخار از ناحیه توجه به اهل بیت(ع) نصیب ایرانیان شده باید این توجه را ارج دهیم و این علاقه‌مندی و دلبستگی را روزافزون داشته و آن را به فرزندان خود نسل به نسل منتقل کنیم.
سبحانی‌نیا تصریح کرد: عشق به اهل بیت(ع)، امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به طور خاص برای ما ایرانیان مایه سربلندی و عزت است و این مسئله باید برای نسل‌های دیگر نیز نهادینه شود.
وی با اشاره به صفت کریمه حضرت معصومه(س) گفت: حضرت معصومه(س) به کریمه اهل بیت معروف است و این خاندان خاندان کرم، جود، بخشش و بزرگواری است ولی در وجود برخی از اهل بیت(ع) برخی از صفات تجلی بیشتری دارد.
معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث خاطرنشان کرد: آیه «انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس تطهیرا» در شأن اهل بیت و ائمه هدی بوده و این به معنای این است که عصمت به طور کامل مخصوص به اهل بیت(ع) است ولی بسیاری از فرزندان اهل بیت(ع) از جمله کسانی بودند که از نظر پرهیزگاری و تقوا در حد اعلی بودند.
وی عنوان داشت: نقلی درباره حضرت عباس(ع) و حضرت علی اکبر(ع) است که در جایگاه بالایی از عصمت بودند و این به معنای آن نیست که ایشان معصوم بودند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :