تاريخ : دوشنبه 1392/12/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 29849
انتشار دانش نامه 10 جلدی امام مهدی (عج) تا نیمه شعبان

انتشار دانش نامه 10 جلدی امام مهدی (عج) تا نیمه شعبان

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث پژوهشگاه قرآن و حدیث در دیدار با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گزارشی از فعالیت های پژوهشی این پژوهشکده ارائه دادند.

وی هدف اصلی پژوهشکده را پژوهش عمیق موضوعی و همه جانبه بر محور حدیث عنوان کرد و گفت: بحمدلله تمامی آثار منتشر شده در طی این مدت به گونه ای بوده که نقص و خلل جامعه را از منظر حدیث پوشانده و معارف اهل بیت علیهم السلام را به عنوان چراغ راه اهل بیت علیهم السلام به جامعه معرفی نماید.
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی در ادامه اظهار داشت: پژوهشگران زیر نظر آیت الله ری شهری در موضوع حدیث تلاش می¬کنند برای نمونه در دانش نامه موسوعه «معارف کتاب والسنه» تلاش شده تمامی آیات و روایات ناظر بر موضوعات گذشته و جدید جمع آوری و به جامعه ارائه شود.
ایشان تصحیح کتاب کافی و موسوعه دانش نامه عقاید اسلامی را از دیگر کارهای انجام شده ذکر کرد و افزود: تالیفات پژوهشکده عبارتند از دانش نامه امیرالمؤمنین(ع) در ۱۲ جلد، دانش نامه امام حسین(ع)در ۱۴ جلد و دانش نامه امام مهدی(عج) در حال آماده سازی است و پیش از نیمه شعبان ۱۴۳۵ق رونمایی و منتشر می¬شود.
رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث بیان داشت: این دانش نامه در ۱۰ جلد منتشر می¬شود و تمامی روایات شیعه و اهل سنت، همچنین تمامی بیان ها حتی شبهات در این دانش نامه جمع آوری شده است.
وی خاطر نشان کرد: جمع آوری تمامی روایات مشابه وسائل الشیعه در اهل سنت مطابق با عناوین وسائل الشیعه، از جمله اقداماتی است که در حال انجام می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی افزود: یکی دیگر از آثار پژوهشکده، انتشار فصلنامه علمی پژوهشی علوم حدیث است که حاوی مطالب و تحقیقات جدید مباحث معرفتی حدیثی می باشد و تاکنون ۶۶ شماره از آن منتشر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :