تاريخ : پنج شنبه 1393/2/11 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 30019
آیت‌الله ری‌شهری: اخلاص شهید مطهری قلم او را سرآمد کرد

آیت‌الله ری‌شهری: اخلاص شهید مطهری قلم او را سرآمد کرد

رئیس موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث با اشاره به این که شهید مطهری سرآمد شهدای اهل قلم در عصر حاضر است، گفت: کسانی که در راستای تضعیف مقدسات قلم می زنند، می گویند برای آگاهی بخشی به مردم قلم می زنیم!؛ باید جلوی این افراد گرفته شود.

به گزارشخبرگزاری حوزه، آیت الله محمدی ری شهری، صبح امروز در همایش «مسعای قلم»، با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، گفت: شهید مطهری سرآمد شهدای اهل قلم در عصر حاضر است؛ شخصیتی که در زمینه های مختلف قلم زد و به دلیل اخلاص، قلم مطهرش برکت فوق العاده ای پیدا کرد.

وی با اشاره به این که قلم زدن برای خدا، صدقه جاریه است، ابراز داشت: هیچ مکتبی مانند اسلام برای قلم ارزش قائل نشده و آیات سوره قلم، برای اثبات این مدعا کافی است.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث، نگاه اسلام را مبتنی بر علم و آگاهی دانسته و تصریح کرد: در روایتی از امیرالمومنین(ع) آمده که ریشه اسلام، علم و عمل است.

رئیس موسسه علمی - فرهنگی دارالحدیث خاطرنشان کرد: هرچه پیشرفت علم بیشتر حفظ شود، اسلام پیشرفت خواهد کرد و به همین آینده جهان، از آن اسلام است و تلاش های مذبوحانه دشمنان نیز برای ترویج اسلام هراسی نیز به خاطر محتوای غنی این دین الهی است.

آیت الله محمدی ری شهری با طرح این سئوال که  "خداوند در قرآن به کدام نوشته قسم یاد کرده است؟ تاکید کرد: قلمی دارای ارزش و کمال است که در خدمت اسلام، آگاه سازی مردم، وحدت جامعه اسلامی و گسترش ارزش های الهی  باشد.

وی یادآور شد: تمام مفاسدی که از ناحیه قلم ناشی می شود، به خاطر آن است که برای خدا از آن استفاده نشده و اگر کسی برای رضای الهی قلم بزند، هیچ گاه در خدمت دشمنان و به دنبال تضغیف نظام و مقدسات اسلامی نخواهد بود.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به به لزوم مرزبانی از اسلام و مکتب اهل بیت(ع)، گفت: کسانی که  در راستای تضعیف مقدسات قلم می زنند، می گویند برای آگاهی بخشی به مردم قلم می زنیم!!!

آیت الله ری شهری با اشاره به رسالت متولیان فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه و دستگاه هایی مانند وزارت ارشاد، در مرز شناسی و مرزبانی از دین، ابراز داشت: باید جلوی تضعیف کنندگان مقدسات اسلامی گرفته شود.

وی همچنین با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش "مسعای قلم"، به ویژه حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، گفت: برگزاری این همایش کار نو و بسیار پسنیده و ارج نهادن به جایگاه قلم است.

رئیس موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث با اشاره به این که در سال های اخیر حدود هزار کتاب توسط بعثه مقام معظم رهبری منتشر شده است، تصریح کرد: این کار، خدمت بزرگی است که باید ارج نهاده شود.

آیت الله ری شهری، قلم زدن در مسائل حج را بسیار با ارزش دانسته و ابراز داشت: تولید آثار با موضوع حج، تنها منافع شخصی ندارد، بلکه منافع ملی و جهانی دارد و اگر حجاج بخواهند بهره کامل را از سفر به سرزمین وحی ببرند، بهترین راه آن، مطالعه کتاب است.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث همچنین بر لزوم نوآوری در آثار مرتبط با حج و زیارت تاکید کرد و گفت:  کتاب های خوبی نوشته شده است، اما باید برای پر کردن خلاءها تلاش بیشتری شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :