تاريخ : دوشنبه 1393/2/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 30038
آیت الله ری شهری: پایان نامه ها باید مشکل گشای نیازهای کشور در حوزه علوم انسانی باشد

آیت الله ری شهری: پایان نامه ها باید مشکل گشای نیازهای کشور در حوزه علوم انسانی باشد

در آستانه روز معلم و با حضور آیت‌الله ری‌شهری، از اساتید نمونه دانشگاه قرآن و حدیث تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، در این مراسم که در روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، آیت‌الله محمدی ری شهری در سخنانی یاد استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی داشت.

وی اخلاص در عمل را از مهم‌ترین عوامل موفقیت شهید مطهری دانست و گفت: آنچه سبب شد استاد مطهری اینگونه مورد استقبال جامعه و حوزه و دانشگاه قرار گیرد، علاوه بر جایگاه علمی و تخصص وی در رشته های مختلف، اخلاص این شهید بزرگوار بود.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث شهید مطهری را مصداق آیه « وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا» (سوره عنکبوت،‌ آیه۶۹) دانست و گفت:‌ این روحیه شهید مطهری برای همگان،‌ به ویژه اساتید و فضلای فعال در عرصه علوم قرآن و حدیث ضروری است.

وی خدمت به جامعه اسلامی در قالب علوم قرآن و حدیث را توفیقی الهی و مسئولیتی سنگین در پیشگاه خداوند معرفی و بیان داشت: زمانی که تدریس و مطالعه برای خدا باشد،‌ خداوند نیز برکتی که به قلم و سخن شهید مطهری داده را عطا خواهد کرد؛ بنابراین لازم است روحیه اخلاص را در خود تقویت کنیم و خود را به عنایت خاص خداوند نزدیک کنیم.

آیت‌الله ری‌شهری با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های به دست آمده در دانشگاه قرآن و حدیث اظهار  داشت: البته باید مراقب بود که توسعه کمی، به توسعه کیفی دانشگاه صدمه وارد نیاورد.

وی به اهمیت موضوعات ارائه شده در پایان‌نامه‌های طلاب و دانشجویان اشاره کرد و گفت: پایان‌نامه‌هایی که در دانشگاه قرآن و حدیث ارائه می‌شود،‌ باید مشکل گشای نیازهای دارالحدیث و برطرف کننده نیازهای کشور در حوزه علوم انسانی باشد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با تأکید بر اهتمام سیستم آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث به آموزش زبان‌های عربی و انگلیسی به دانشجویان تصریح نمود: دانشجویان با فراگیری کامل یکی از زبان‌های عربی و انگلیسی، علاوه بر دانش‌آموختگی در یکی از رشته‌های قرآن و حدیث، بتوانند به زبان‌های خارجی سخن گفته و به این وسیله آموزه‌های اسلام ناب را به مخاطبان خود را در سراسر جهان منتقل نمایند.

وی در پایان با ضروری دانستن برگزاری نشست های علمی در زمینه های مختلف با حضور اساتید و فضلایی که سال‌ها در عرصه مطالعه و پژوهش فعالیت کرده‌اند، ادامه داد: تلاش شود رشته هایی که وارد سیستم آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث می‌شود، متناسب با رویکرد دانشگاه و نیازها باشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم،‌ از تعدادی از استادان نمونه این دانشگاه با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :