تاريخ : چهارشنبه 1393/2/17 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 30067
نشست مقدماتی همایش رضوی (2)

نشست مقدماتی همایش رضوی (2)

نشست معاونان فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با هدف برگزاری همایش ملی «حدیث رضوی2» برگزار شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، دراین نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر سبحانی نیا، معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه دارالحدیث در خصوص ویژگی های همایش حدیث رضوی(۲) با محوریت میراث حدیثی امام رضا علیه السلام بیان داشت  این همایش برخلاف همایش سال قبل جنبه عمومی نداشته کاملا تخصصی است . بررسی جریان­های مختلف فکری عصر رضوی و تأثیر و تأثر احادیث رضوی با این جریان­های فکری از جمله­ موضوعاتی کاملا تخصصی است که نیازمند مشارکت اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته­های متناسب خواهد بود.

وی همچنین همکاری اداره کل ارشاد را در اخذ مجوز علمی پژوهشی از وزارت علوم برای مجموعه مقالات این همایش خواستار شد.  سبحانی نیا در ادامه اظهار امیدواری کرد تا کاستی­های همایش سال قبل در همایش سال جاری برطرف گردد و از نظر کیفی در سطح استاندارد همایش­های ملی باشد.

آقای حجتی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز به تبیین برنامه های همایش پرداخت و اطمینان داد تبلیغات رسانه­ای همایش نسبت به سال قبل ارتقاء چشمگیری داشته باشد.

در پایان مقرر شد تا پایان اردیبهشت پوستر فراخوان همایش تهیه و نیز سایت همایش راه اندازی شود. همچنین مقرر شد تا پیش از همایش دو نشست خبری و یک نشست علمی برای تبیین اهداف و محورهای علمی همایش برگزار گردد.

این جلسه با هدف برگزاری باشکوه همایش ملی «حدیث رضوی» توسط  مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

گفتنی است همایش حدیث رضوی توسط مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم، پژوهشگاه قرآن و حدیث، دانشگاه قرآن و حدیث، مرکز تخصصی حدیث حوزه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و انجمن حدیث حوزه و چند مرکز دیگر در دهه کرامت سال جاری برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :