تاريخ : یکشنبه 1393/2/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 30105
نشست سعادت نگری و تفاوت آن با لذت نگری برگزار شد

نشست سعادت نگری و تفاوت آن با لذت نگری برگزار شد

نشستی پیرامون مقاله «سعادت نگری و تفاوت آن با لذت نگری: شکل گیری یک طبقه بندی و نظام واژه شناسی در فهم تعاریف مفهومی و عملیاتی» در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت الاسلام مهدی عباسی در نشستی پیرامون  «مقاله سعادت نگری و تفاوت آن با لذت نگری: شکل گیری یک طبقه بندی و نظام واژه شناسی در فهم تعاریف مفهومی و عملیاتی»روز ۱۶ اردیبهشت در سالن جلسات دارالحدیث برگزار شد به ایراد سخن پرداخت.

ورونیکا هوتا (دانشگاه اوتاوا) و آلان اس. واترمن (دانشکده نیوجرسی) نویسندگان این مقاله هستند و این مقاله ۱۱ نوامبر سال ۲۰۱۳ در مجله مطالعات شادکامی مورد پذیرش قرار گرفته است.

در این نشست به سعادت نگری (به عنوان مثال، ارتقاء، معنا، اصالت، فضیلت) و تمایز آن با لذت نگری (به عنوان مثال، لذت، خوشی، راحتی، نبود فشار) که هر دو مفهوم در مطالعات بهباشی نقشی محوری دارند، اشاره شد.

چالش هایی که در این زمینه وجود دارد مورد بحث قرار گرفت و برای کمک به رهیافت از این چالش، به ارائه اصطلاحات تخصصی و طبقه بندی از تعاریف مفهومی و عملیاتی و موضوعاتی مانند میزان مرکزی بودن(لذت نگری یا سعادت نگری در موضوع های پژوهشی)، طبقه بندی تحلیل – تشخیص این قضیه که کدام یک از این دسته ها تعریفی را (از لذت نگری یا سعادت نگری) ارائه می دهد پرداخته شد.

سطح سنجش و اندازه گیری و تشخیص این قضیه که آیا یک تعریف (از لذت نگری یا سعادت نگری) برای صفت(شخصیتی) به کار می رود یا برای حالت های قابل مقایسه یا برای هر دو؟  از مباحث دیگر مطرح شده در این نشست است.

در پایان این نشست به سوالات حاضران پاسخ داده شد.

خلاصه مقاله

سعادت نگری و تفاوت آن با لذت نگری: شکل گیری یک طبقه بندی و نظام واژه شناسی در فهم تعاریف مفهومی و عملیاتی

Eudaimonia and Its Distinction From Hedonia: Developing a Classification and Terminology for Understanding Conceptual and Operational Definitions

ارایه دهنده: جناب آقای دکتر مهدی عباسی

نویسندگان مقاله :

۱.    ورونیکا هوتا (دانشگاه اوتاوا)

۲.    آلان اس. واترمن (دانشکدۀ نیوجرسی)

پذیرش مقاله: نوامبر (۱۱) ۲۰۱۳، مجله مطالعات شادکامی.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :