تاريخ : یکشنبه 1393/3/18 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 30253
تدوین کتاب «اصطلاحات حدیثی» بر پایه منابع شیعی و اسناد روایی

تدوین کتاب «اصطلاحات حدیثی» بر پایه منابع شیعی و اسناد روایی

عضو هیئت علمی و معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث از نگارش کتاب «اصطلاحات حدیثی» برای دانشجویان رشته‌های علوم قرآن و حدیث خبر داد که بر پایه تطبیق مطالب با منابع حدیثی شیعه و اسناد روایی تألیف می‌شود.

هادی حجت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از نگارش کتابی با عنوان «اصطلاحات حدیثی» خبر داد و گفت: در نظر داشتم تا تلفیقی از مباحث و اصطلاحات حدیثی و درایةالحدیث را در قالب یک کتاب ارائه کنم.
وی با اشاره به منابع متعددی که برای تدوین این اثر از آنها استفاده کرده است، افزود: در این راستا مطالب مطرح شده در کتاب را از نظر حدیثی با اسناد کتب روایی شیعه انطباق داده‌ام و مباحث سندشناسی را در آن مورد توجه قرار دادم.
این نویسنده با بیان اینکه اثر یادشده برای دانشجویان مقطع کارشناسی رشته‌های علوم حدیث و علوم قرآن و حدیث نوشته می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه مطالب این کتاب با منابع حدیثی شیعه و اسناد روایی انطباق داده شده است، اثری تطبیقی به شمار می‌آید.
حجت از تلاش برای نگارش این اثر از پنج، شش سال پیش تاکنون خبر داد و گفت: این کتاب از منابع درسی به شمار می‌آید و باید به صورت منبع درسی قابل ارائه باشد؛ از این رو اگرچه اکنون آماده چاپ است، ولی نیاز به اصلاحات و تغییراتی دارد.
وی عنوان کرد: مراحل تبدیل این مطالب در قالب منبع درسی، متفاوت با دیگر آثارم است، زیرا نمونه‌ها و مثال‌هایی دارد که در کنار مباحث تعاریف اصطلاحات و نمونه و مصادیق عینی آن که از منابع حدیثی استخراج و تکمیل شده است، اثری به شمار می‌آید که برای نخستین بار اصطلاحات حدیثی را به صورت کاربردی و متناسب با نیاز دانشجویان رشته‌های علوم حدیث و علوم قرآن و حدیث در آن تنظیم کرده‌ام.

» منبع خبر

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :