تاريخ : شنبه 1393/3/31 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 30474
در جهان امروز مسلمانان بیش از هر وقت دیگر نیاز به بصیرت، آگاهی و وحدت دارند

در جهان امروز مسلمانان بیش از هر وقت دیگر نیاز به بصیرت، آگاهی و وحدت دارند

آیت الله محمدی ری شهری گفت: همه مسلمانها براساس آموزه های قرآن کریم با یکدیگر برادر هستند و در جهان امروز بیش از هر وقت دیگر مسلمانان نیاز به بصیرت، آگاهی و وحدت دارند.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: همه مسلمانها براساس آموزه های قرآن کریم با یکدیگر برادر هستند و در جهان امروز بیش از هر وقت دیگر مسلمانان نیاز به بصیرت، آگاهی و وحدت دارند.

به گزارش پایگاه حدیث نت، به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در دیدار جمعی از علمای اهل سنت سلیمانیه عراق با استناد به روایتی از امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام گفت: حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه خطبه ای دارد بنام خطبه " قاصعه" ایشان در آنجا صحبت از دو انقلاب می کند که در تاریخ قبل از اسلام اتّفاق افتاده است. که وقتی طرفداران ادیان آسمانی درکنار هم بودند از بهترین زندگی ها برخوردار بودند، اما وقتی که آنها متفرّق شدند و به جان هم افتادند مبتلا به بدترین شرایط زندگی شدند.

وی افزود: «قیاصره» و «اَکاسره» که برآنها حکومت کردند و این نتیجه اختلافشان بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) این امید پدیدآمد که مسلمانان در کنار هم قرار می گیرند و برترین قدرت جهان خواهند شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت: به همین جهت دشمنان اسلام به فکر افتادند که بهترین راه برای ضربه زدن به قرآن و اسلام و به پیکر جوامع اسلامی ایجاد اختلاف میان آنهاست و این سیاست را با برنامه ریزی رذیلانه ای اجرا کردند و همچنان نیز درحال اجرای آن هستند.

آیت الله محمدی ری شهری تصریح کرد: متأسفانه در رسانه های غربی یک مُشت افراد مُزدور تحت تأثیرآنها قرار گرفتند و کسانیکه نه مسلمان هستند و نه اعتقادی به اسلام دارند و کارهایشان نشان می دهد که نه به شیعه رحم می کنند و نه به سنّی رحم می کنند و همچنین نه به عالِم سنّی احترام می گذارند و نه به عالِم شیعه، به عنوان مسلمان خود را معرفی می نمایند.

وی با اشاره به فاجعه اخیر اتفاق افتاده در شهر موصل گفت: این مسایل واقعاً انسان را تکان می دهد که ۱۷۰۰ دانشجو را آورده اند و همه را کشته اند دانشجویان جوان بی گناه که در حال تحصیل هستند همة آنها را کشته اند و عکسهایشان را نشان دادند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: در شرایط فعلی علمای اسلامی که مردم به آنها اعتقاد دارند و دنباله رو آنها هستند، باید همه را به وحدت دعوت کنند و عملاً در کنار هم قرار بگیرند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام بیان کرد: به رغم خواسته های آنها، این وعده خداست در قرآن کریم خداوند متعال وعده داده که « لیظهره علی الدّین کلّه»، آینده جهان از آن اسلام است وآینده جهان، پیروزی اسلام بر همه ادیان است و در این وعده حق، شکی نیست که امیدواریم آن روز نزدیک باشد انشاءالله.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: البته این توطئه ها برای همین است که آن روز را عقب بیندازند ولی به خواست خداوند سبحان این ها همه سبب می شود که آن روز نزدیک تر شود.

آیت الله محمدی ری شهری در این دیدار همچنین با اشاره به فعالیت های مبارزاتی مردم کردستان عراق از قبل از انقلاب اسلامی ایران گفت: مردم شریف کردستان، یک مردم مبارزی هستند که مبارزه آنها مربوط به اکنون نیست و از قبل از انقلاب اسلامی ایران، مردم کرد مبارز بودند به همین جهت حتی پدر آقای مسعود بارزانی را تبعید کرده بودند به ایران و آن موقع هم با رژیم شاه و با رژیم های مستکبر مشکل داشتند.

در ابتدای این دیدار چند تن از علمای اهل سنت کردستان عراق ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص وحدت علمای اسلامی، پیشنهاداتی را در خصوص ایجاد ارتباطات و تعاملات گسترده تر با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام و دانشگاه قرآن و حدیث مطرح کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :