تاريخ : چهارشنبه 1393/4/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 30508
دومین نشست « ادبیات کودک، تربیت دینی » برگزار شد

دومین نشست « ادبیات کودک، تربیت دینی » برگزار شد

دومین نشست «ادبیات ‏کودک،تربیت دینی» به همت انجمن قلم حوزه و با همکاری موسسه دارالحدیث و کانون نویسندگان قلم شامگاه سه شنبه ‏در سالن جلسات انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، در این نشست که در سالن جلسات انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اخوی مشاور کودک و نوجوان، محمود پوروهاب شاعر کودک و نوجوان و جمعی از شاعران، نویسندگان و علاقه‌مندان به این موضوع حضور داشتند.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی با بیان اینکه آموزش هویت دینی از سه سالگی شروع می‌شود گفت: در کشور ما حدوداً ۳ تا ۴ سال دیرتر هویت دینی شکل می‌گیرد و علت ممکن است روش‌های نادرست آموزش دین و... باشد.

وی با اشاره به اینکه در جوامع پیشرفته اشخاص در ۱۸ سالگی به این هویت می‌رسند ولی در جامعه ما حتی تا ۲۴ سالگی طول می‌کشد افزود: دین می‌گوید که هویت دینی باید در ۲۰ سالگی بسته شود و در این مدت باید فکر دینی رخ داده و رفتار دینی بروز کند. در ادامه محمود پوروهاب با اشاره به اینکه ۹۰ درصد آثار دینی کودکان ضعیف و متوسط هستند گفت: بعضی شعرها موجب می‌شوند که کودکان فکر غربی نسبت به خداوند پیدا کنند، این شعرها خداوند را به زمین می کشانند در حالی که ما باید کودک را به آسمان بکشانیم تا با خداوند آشنا شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مفاهیم را مانند بهشت، جهنم و... را نمی‌توانیم به صورت صریح به کودکان توضیح دهیم بیان کرد: ما باید سئوال‌ها را خرد کنیم و به جای اینکه بگوییم که خدا چیست باید آن‌را در حاشیه جواب دهیم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :