بغض و نفرت - صفحه 94

ه ـ گنهكار ( / منحرف از دين)

۱۲۲.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :عيسى بن مريم عليه السلام به حواريان فرمود : «خود را محبوب خدا گردانيد و به او تقرّب جوييد» .
گفتند : اى روح خدا ! به چه وسيله ، خود را محبوب خدا گردانيم و تقرّب جوييم ؟
فرمود : «با دشمن داشتن گنه پيشگان . با ناخشنودى از آنان ، خشنودى خدا را بجوييد » .

۱۲۳.امام على عليه السلام :با شخص منحرف از دينت ، مدارا كن . در دلت ، او را دشمن بدار و با كردارهايت ، از او جدا شو تا مانند او نباشى .

۱۲۴.امام على عليه السلام :برترينِ اعمال ، . . . دشمن داشتن شخص گنه پيشه (/ منحرف) است .

۱۲۵.امام على عليه السلام :ايمان ، بر چهار ستونْ استوار است : بر شكيبايى ، يقين ، عدل و جهاد ... و جهاد ، بر چهار شاخه است : امر به معروف ، و نهى از منكر ، و پايدارى [و شجاعت ]در رزمگاه ها ، و كين ورزى با گنه پيشگان ( / منحرفان ) ؛ زيرا كسى كه امر به معروف كند ، پشت مؤمنان را محكم ساخته است ، و كسى كه نهى از منكر كند ، بينى كافران را به خاك ماليده است ، و كسى كه در رزمگاه ها پايدارى كند ، وظيفه خود را انجام داده است ، و كسى كه با گنه پيشگان (/ منحرفان ) ؛ كينه ورزد و براى خدا [بر آنها ]خشم گيرد ، خداوند نيز براى او خشم مى گيرد و روز قيامت ، خشنودش مى گردانَد .

۱۲۶.امام زين العابدين عليه السلامـ در دعا ـ :بار خدايا! از تو درخواست مى كنم ، به حقّ كسى كه او را به كار گرفتى ، كسى كه فرمان تو را به پا داشت و با دشمنت ، دشمنى ورزيد و به
ريسمانت ، چنگ زد و در عمل به كتابت ، شكيبايى ورزيد ودوستدارِ اهل طاعت تو بود و دشمنِ اهل معصيتت .

صفحه از 119