تاريخ : یکشنبه 1393/4/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 31956
ترجمه کتاب فرهنگ قرآن به زبان های زنده دنیا

ترجمه کتاب فرهنگ قرآن به زبان های زنده دنیا

ترجمه عربی، اردو و انگلیسی کتاب فرهنگ قرآن آغاز شده و سومین جلد عربی این کتاب نیز آماده ارائه به مخاطبان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام عیسی عیسی زاده مدیر گروه فرهنگ نامه های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت:
کتاب فرهنگ قرآن معجم معنایی معارف و مفاهیم قرآن کریم می باشد که به شیوه‌‌ای نو و بی‌نظیر و به صورت الفبایی – موضوعی سامان یافته است.
این کتاب بزرگ‌ترین فرهنگ مفهومی موضوعات قرآنی است که با همکاری ۱۲۰ پژوهشگر در مدت پانزده سال تدوین شده است و مورد توجه پژوهشگران قرآنی بین المللی قرار دارد و کار ترجمه عربی و اردو آن مدت هاست آغاز شده است.وی افزود: از آنجا که مجموعه ۳۳جلدی فرهنگ قرآن به عنوان کتاب سال لقب گرفت، در مرکز فرهنگ ومعارف قرآن برنامه ریزی ویژه ای به جهت ترجمه این اثر ارزشمند به زبان های زنده دنیا انجام پذیرفته است.
وی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در این راستا مرکز با همکاری موسسه پاکستانی "امام المنتظر" و زیر نظر آیت الله نقوی که از علمای شیعی پاکستان می باشد ترجمه اردو زبان کتاب فرهنگ قرآن را آغاز نموده که تا کنون جلد اول آن به چاپ رسیده و جلد دوم آن نیز تحت عنوان "معجم موضوعی قرآن کریم" زیر چاپ رفته است.
این عضو هیات علمی مرکز فرهنگ و معارف ادامه داد: ترجمه عربی کتاب فرهنگ قرآن از سال ۱۳۸۵ در دستور کار مرکز فرهنگ قرآن قرار گرفت و با همکاری مترجم لبنانی جناب استاد محمد زراقط در دست انجام است که تاکنون ۲ جلد آن به چاپ رسیده است. حجت الاسلام عیسی زاده با اعلام اینکه چاپ جلد سوم ترجمه عربی کتاب فرهنگ قرآن نیز هفته گذشته به پایان رسیده است افزود: جلد سوم این ترجمه تحت عنوان «المفتاح الجامع لمصطلحات القرآن و مفاهیمه» آماده ارائه است و امیدواریم بتوانیم جلد سوم ترجمه عربی این فرهنگنامه را نیز در ماه مبارک رمضان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در دسترس مخاطبان قرار دهیم.
وی در خاتمه اعلام کرد: ترجمه انگلیسی کتاب فرهنگ قرآن نیز با همکاری مرکز اسلامی لندن و زیر نظر حجت الاسلام بهمن پور در حال انجام است که تا کنون یک جلد آن تکمیل و آماده چاپ است و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک کار ترجمه هر ۳۳ جلد این فرهنگنامه غنی قرآنی را به پایان برسانیم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :