گریستن (بخش اول) - صفحه 12

۱۶.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :بهترين هاى امّت من ـ آن گونه كه از عالم بالا به من خبر داده اند ـ مردمانى هستند كه در گستره رحمت پروردگار توانا و بزرگشان آشكارا مى خندند و از ترس عذاب سخت پروردگار توانا و بزرگشان، نهانى مى گريند .

۱۷.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هيچ چيزى نيست، مگر اين كه چيزى هست كه با آن برابرى كند، بجز خداوند عز و جلكه هيچ چيز با آن برابرى نمى كند ، و «لا إله الّا اللّه » كه هيچ چيز با آن برابرى نمى كند ، و قطره اشكى كه از خوف خدا مى ريزد كه وزنى ندارد؛ امّا اگر بر چهره اش جارى شود، زان پس هرگز غبار و ذلّتى آن را نمى پوشاند .

۱۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :خداوند متعال به پنج كس بر فرشتگان مى نازد : به مجاهدان ، به تهى دستان ، به كسانى كه براى خداوند متعال، فروتنى مى كنند ، به توانگرى كه به تهى دستان، بسيار عطا مى كند و بر ايشان منّت نمى نهد ، و به مردى كه در خلوت از ترس خداوند عز و جل مى گريد .

۱۹.امام على عليه السلام :هر گاه يكى از شما از ترس خدا گريست ، اشك هايش را پاك نكند ، و بگذارد بر گونه هايش جارى باشند تا با همانها خدا را ديدار كند .

۲۰.امام على عليه السلام :گريستن مرد بر زمان از دست رفته اش ، و دل تنگى او براى ميهنش ، و نگهداشت برادران ديرينش، نشانه بزرگوارى اوست .

صفحه از 49