تاريخ : دوشنبه 1393/5/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 33565
تخصصی بودن مقالات رسیده به دبیرخانه همایش حدیث رضوی

تخصصی بودن مقالات رسیده به دبیرخانه همایش حدیث رضوی

دبیر اجرایی دومین همایش حدیث رضوی در قم گفت: برجسته بودن مولفان مقالات رسیده به دبیرخانه همایش حدیث رضوی، این همایش را تخصصی کرده است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا حمادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نزدیک شدن زمان اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین سال برگزاری همایش حدیث رضوی در قم اظهار کرد: ۱۵ مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش حدیث رضوی است.
وی با اشاره به برجسته بودن مولفان مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش، از وجود اساتید حوزه و دانشگاه و نیز دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد در میان مولفان مقالات خبر داد و خاطرنشان کرد: ملاک ارزیابی مقالات، محتوای ارائه شده بوده به همین منظور طلاب سطوح حوزه های علمیه و دانشجویان دوره کارشناسی نیز می‌توانند آثار خود را تا آخرین روز فراخوان مقاله به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
حجت‌الاسلام حمادی با بیان اینکه جنبه‌های سیاسی، فرهنگی، گروه‌ها و احزابی که در دوره حضرت رضا(ع) وجود داشتند، در این همایش مورد کاوش قرار می‌گیرند، ادامه داد: بازشناسی و بازخوانی تاریخ امام رضا(ع) و فضای زندگی این امام بزرگوار از جمله اهداف این همایش است.
دبیر اجرایی دومین همایش حدیث رضوی در قم، بازشناسی تاثیر جریان‌های فکری، سیاسی، انحرافی، اخلاقی و اعتقادی در میراث حدیثی امام رضا (ع)، حضور امام رضا (ع) در مرو و تاثیر آن در احادیث راویان خراسان (شیعه و سنی)، نقش راویان عصر امام رضا (ع) در انتقال میراث حدیثی رضوی(ع) را از جمله محورهای این همایش دانست.
وی چگونگی ارتباط امام رضا (ع) با اصحاب و یاران (کوفه، بغداد، قم، خراسان)، ویژگی‌های اختصاصی اصحاب امام رضا(ع) در نقل روایت و تفاوت آموزه‌‌های حدیثی امام رضا(ع) در مدینه و مرو را از محورهای دیگر این همایش ذکر کرد.
همایش حدیث رضوی از مجموعه برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، با هماهنگی و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و موسسه دارالحدیث با موضوع تاثیر زمان بر صدور احادیث رضوی در قم برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان تا پایان زمان مقرر باید مقالات خود را به دبیرخانه همایش به نشانی قم، بلوار ۱۵ خرداد، چهارراه نوبهار، پس از شهرک جهاد، موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و یا پست الکترونیکی hrazavi@hadith.net ارسال کنند.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به نشانی www.ershadqom.ir مراجعه کنند و یا با تلفن موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به شماره ۳۷۱۷۶۲۰۸ -۰۲۵ تماس بگیرند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :