تاريخ : دوشنبه 1393/5/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 33566
مجموعه «چهل حدیث توکل» چاپ و منتشر شد

مجموعه «چهل حدیث توکل» چاپ و منتشر شد

چهل حدیث نورانی از لسان اهل بیت(ع) در خصوص توکل با عنوان «چهل حدیث توکل» چاپ و روانه بازار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی با توجه به اهمیت بسیار زیاد توکل و آثار و برکاتی که برای آن بیان شده است چهل حدیث در خصوص توکل را از ائمه اطهار(ع) در این کتاب گردآوری کرده است.
کتاب «چهل حدیث توکل» از مجموعه گل به تبیین و تفسیر احادیثی از جمله توکل و درجات آن، توکل و ایمان، نیرومندترین مردم، تعهد الهی، مستحکم ترین آرزو، روشنایی و ثمره‌ی توکل، طلب و صدق توکل و... پرداخته شده است.
در قسمتی از مقدمه این کتاب آمده است: از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) چنین بر می‌آید که مقصود از توکل، سپردن کارها به خدا، اعتماد بر لطف او و یاس از غیر اوست. هنگامی که انسان به خدا توکل کند، آرامشی حقیقی احساس می‌کند، در برابر سختی‌ها و مشکلات مقاوم و از یاس و ناامیدی دور می شود. توکل و اعتماد به پروردگار، امید آفرین و نیرو بخش است و باعث تقویت اراده‌ی شخص می‌گردد.
مرتضی وفایی پدید آورنده این مجموعه در این کتاب، به تبیین احادیثی از حضرت محمد(ص)، امام رضا(ع)، امام علی(ع)، امام موسی کاظم(ع)، امام صادق(ع)، امام جواد(ع) و... پرداخته است.
حسن خلق، سوء ظن، لقمه، همسایه، معیارها، نشاط و غم، کلام وحی، ساده زیستی، تهذیب، سکوت و کلام جلوه‌ی جمال و... از جمله عناوین کتاب‌های مجموعه گل است.
این کتاب در شمارگان ۱۰ هزار نسخه در قطع جیبی برای دومین بار به چاپ رسیده و روانه بازار شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :