تاريخ : پنج شنبه 1393/5/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 33861
ثبت نام مسابقه تسنیم از دهم شهریورماه آغاز می شود

ثبت نام مسابقه تسنیم از دهم شهریورماه آغاز می شود

ثبت نام سومین دوره مسابقات قرآنی 'تسنیم' ویژه پرسنل و خانواده های دستگاههای فرهنگی کشور از دهم شهریورماه تا بیستم مهرماه سالجاری آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، مسعود وادی پور، سرپرست اداره ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم و مسئول کمیته اجرایی و اطلاع رسانی ستاد برگزاری مسابقات قرآنی تسنیم در این رابطه گفت: ثبت نام سومین دوره مسابقات قرآنی "تسنیم" ویژه پرسنل و خانواده های دستگاههای فرهنگی کشور از دهم شهریورماه لغایت بیستم مهرماه سالجاری آغاز می گردد.
وادی پور اظهار داشت این مسابقات از سال ۱۳۹۱ از سوی شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جهت اجرا به سازمان دارالقرآن واگذار شد واین سازمان نیز با جدیت تمام، شروع بکار کرد و جهت اجرای هر چه باشکوه تر این مسابقات با نمایندگان دستگاههای فرهنگی کشور جلسات متعددی را برگزار کرد.
مسئول کمیته اجرایی و اطلاع رسانی مسابقه قرآنی تسنیم گفت: این مسابقات با هدف توسعه و ترویج قرآن کریم و فراگیر شدن و آشنا نمودن مردم با سبک زندگی اسلامی و قرآنی برگزار می گردد و سیاست سازمان در برگزاری این مسابقه، جذب و مشارکت حداکثری کارکنان و خانواده محترم آنان در مسابقه تسنیم است؛ به همین منظور رشته های مسابقه، طوری تنظیم شده که همه کارکنان و خانواده آنان بتوانند در مسابقه شرکت نمایند و مسابقه ای همچوه سایر مسابقات قرآنی، اختصاص به افراد خاص و نخبه قرآنی نداشته باشد.
وادی پور در ادامه مصاحبه اذعان کرد: این دوره از مسابقات در دو گروه «پرسنل، همسر و فرزندان بزرگسال آنان» و «فرزندان محصل» برگزار می گردد و در رشته های قرائت به روش تدویر، صحیح خوانی قرآن واذان، حفظ ۱۰،۲۰ و۳۰ سوره از قرآن کریم، حفظ یک جزء، حفظ موضوعی، حفظ سه جزء و مسابقه کتبی سبک زندگی اسلامی برگزار خواهد شد.
سرپرست اداره ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم گفت: فرزندان محصلِ پرسنل، در چهار رده سنی پیش دبستانی، دوره اول دبستان، دوره دوم دبستان و دوره دبیرستان در رشته های مختلف مسابقات شرکت می کنند و فرزندان بزرگسال، همراه با کارکنان و همسران آنان در رده سنی بزرگسالان در مسابقه شرکت خواهند کرد.
وادی پور خاطر نشان کرد این مسابقه در دو مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد شد که مرحله استانی آن در تاریخ های چهارم و پنجم دیماه سالجاری است و نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری که در بهمن ماه سالجاری برگزار خواهد شد راه پیدا خواهند کرد.
مسئول کمیته اجرایی و اطلاع رسانی مسابقه قرآنی تسنیم در آخر گفت: علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر این مسابقه از تاریخ دهم شهریور ماه که شروع ثبت نام است می توانند به سایت تلاوت مراجعه نمایند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :