تاريخ : پنج شنبه 1393/5/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 33894
نشست جمعی از مسئولان برگزاری همایش حدیث رضوی 2 در دارالحدیث برگزار شد

نشست جمعی از مسئولان برگزاری همایش حدیث رضوی 2 در دارالحدیث برگزار شد

نشست جمعی از مسئولان برگزاری همایش حدیث رضوی ۲ در راستای تبادل نظر و تبین برخی مسائل در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، ظهر پنج شنبه ۲۳ مردادماه، نشست جمعی از مسئولان برگزاری همایش حدیث رضوی ۲ ظهر امروز در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکترمحمد تقی سبحانی نیا، مسؤل برگزاری همایش ملی حدیث رضوی، به تبیین برخی از مشکلات پیش روی همایش پرداخت و افزود: تخصصی بودن موضوع و کمبود زمان فراخوان این همایش و نیز تقطیع دانشگاه ها و ماه مبارک رمضان، مهم ترین نکاتی بود که در مسیر تدوین مقالات باید در نظر گرفته می شد.

وی خاطرنشان کرد: این امر سبب شد تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش به میزان مورد انتظار نرسد اما از نظر کیفی مقالات در سطح بسیار بالایی است و مایه مباهات این همایش خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، در ادامه اظهار امیدواری کرد تا مشکلات برگزاری همایش بویژه در بخش بودجه مورد توافق مرتفع شود و این نوید را داد که همایش با کیفیت بسیار مطلوبی در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی ، ارتباطات و امور بین الملل دارالحدیث در پایان از انتشار چند اثر جدید در موضوع امام رضا(ع) در ایام دهه کرامت خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه خدمت به اهل بیت(ع) از جمله امام رضا(ع) با اعتقادات افراد ارتباط دارد، گفت: بدون تردید شما نیز در این حوزه وارد شدید و توانستید بر سختی ها و مشکلات این حوزه پیروز شوید.

حامد حجتی معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: با توجه به تخصصی بودن بروز برخی از مشکلات در برگزاری این همایش طبیعی است.

وی در ادامه پیشنهاد کرد پوسترهای حدیث رضوی ۳ در مراسم همایش حدیث رضوی ۲ رونمایی شود تا محققان زمان مطلوبی برای تدوین مقاله داشته باشند.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)  در این جلسه، با اشاره به نیازهای جامعه کنونی در زمینه علوم حدیث اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی روی سبک زندگی دارند، بنابراین باید در این زمینه سرمایه گذاری لازم صورت گیرد و بر اساس احادیث زندگی خود را بنا کنیم.

جواد جعفری خاطرنشان کرد: بسیار مایه خرسندی است که همایش حدیث رضوی بر عهده نهادی گذاشته شده که دارای تخصص لازم در این زمینه است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) عنوان کرد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با تمام توان آمادگی دارد تا فعالیت های این همایش به نتیجه برسد.

وی با اشاره نکات قابل تحسین در همایش سال جاری حدیث رضوی گفت: توجه به رسانه از جمله نقاط قوت محسوب می شود که در این زمینه به طور جدی ورود پیدا کرده که جای قدردانی در این زمینه وجود دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: شناسایی افراد دارای تخصص در این زمینه برای سفارش مقاله از جمله نکات دیگر است و همچنین کیفیفت آثار ارسالی به دبیرخانه همایش امسال قابل تقدیر است.

وی عنوان کرد: انجام مصاحبه ها در مجامع علمی و فرهنگی بستری برای برگزاری همایش در دوره های آینده را فراهم می کند.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به رسالت همایش ملی حدیث رضوی ۲ گفت: رسالت همایش حدیث رضوی این است که اندیشه های جدید را تولید کند و در زندگی روزمره مردم خودش را نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از همایش به بهترین فرآورده تبدیل شود تا خودش را به بهترین شکل در رفتارهای مردم نشان دهد.

جعفری عنوان کرد: مباحثی که امام رضا(ع) نسبت فرزند، همسر، همسایه و ازدواج داشتند در صحنه عمل و زندگی عموم مردم آورده شود و همچنین برگزاری میزگردهایی با حضور صاحب نظران می تواند در این زمینه مفید باشد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :