تاريخ : شنبه 1393/6/1 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34107
نگارش موسوعه اصحاب اهل بیت(ع) آغاز شد

نگارش موسوعه اصحاب اهل بیت(ع) آغاز شد

عبدالرضا عسگری مدیرگروه دانشنامه صحابه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) گفت: نگارش موسوعه اصحاب اهل بیت(ع) در سال جاری آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا عسگری، مدیرگروه دانشنامه صحابه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با اشاره به وظیفه اصلی این گروه در سال جاری اذعان کرد: تحقیق در شرح حال اصحاب اهل بیت(ع) به یاری خداوند متعال در سال ۱۳۹۳ آغاز شده است و تاکنون کارهای مقدماتی مثل تحقیق و استخراج اسامی و جلسات کارشناسی با آیت الله یوسفی غروی انجام شده و تقریبا لیست حرف الف آماده و به زودی سفارش مقالات آغاز خواهد شد.
عسگری ادامه داد: این کتاب ارزشمند در ۱۰ مجلد آماده خواهد شد و اصحاب و یاران ائمه به استثنای امام علی و امام حسین(ع) مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته و به سبک و سیاق دائرة المعارف صحابه پیامبر(ص) نوشته خواهد شد. قطعا در این کار ارزشمند از محققین سطح ۳ و ۴ (کارشناسی ارشد و دکتری) بهره گرفته خواهد شد.
وی افزود: در پی برگزاری مراسم رونمایی از کتاب دائرة المعارف صحابه پیامبر(ص) که در عصر روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ۹۲ در تهران برگزار شد؛ اقبال بسیار زیادی به این مجموعه صورت گرفت تا آنجاکه چاپ اول این مجموعه به اتمام رسیده و به زودی چاپ دوم این کتاب ارزشمند توسط انتشارات چاپ و نشر بین الملل ارائه خواهد شد.
عسکری تصریح کرد: با توجه به رشد روز افزون نرم افزارهای اندرویدی دو مقاله حضرت زهرا(س) و ابوطالب(ع) به زودی آماده و به علاقه مندان ارائه می شود.
این مدیر پژوهشی با اشاره به برگزاری نشستهای علمی این گروه گفت: در سال گذشته، نشست علمی نقش سلفیها در سقوط بغداد و نقش خواجه نصیر الدین طوسی در گسترش اسلام با حضور نجم الدین طبسی و نشست علمی مؤسس شیعه پیامبر اعظم(ص) یا امام صادق(ع) با حضور دکتر حسین رجبی برگزار شد. همچنین نشست واکاوی علمی شبهات شبکه های ماهواره ای و سایتها مربوط به حضرت ابوطالب پدر امیرالمؤمنین امام علی(ع) با حضور نجم الدین طبسی در خرداد ۹۳ برگزار شد.
عسکری در پایان سخنانش بیان کرد: مجموعه نشستهای تخصصی این گروه در قالب یک دی وی دی با عنوان "حقیقت" آماده شده که شامل فیلم، عکس و متن نشستهای علمی این گروه است که علاقه مندان می توانند آنرا از دفتر پژوهشکده تهیه نمایند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :