تاريخ : یکشنبه 1393/6/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34327
نخستین نشست موضوعی تدبر در سیره امام کاظم(ع) برگزار شد

نخستین نشست موضوعی تدبر در سیره امام کاظم(ع) برگزار شد

همزمان با سومین روز از دهه کرامت رضوی، نخستین نشست موضوعی با عنوان تدبر در سیره امام کاظم (ع) در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، حجت الاسلام و المسلمین بابایی، در سلسله نشست‌های موضوعی که در ایام دهه کرامت در حال برگزاری است، به موضوع الگوپذیری از زندگی امام موسی کاظم (ع) اشاره و عنوان کرد: پیروی از سبک و سیره این امام بزرگوار، بهبود بخش روابط خانوادگی است.
وی گفت: الگوپذیری از امام موسی کاظم (ع) با قوت بخشیدن صبر و شکیبایی در افراد، موجب بهبود روابط خانوادگی و اجتماعی می شود.
این کارشناس مذهبی اظهار داشت: یکی از بارزترین خصوصیات امام موسی کاظم(ع) صبر و بردباری است به گونه‌ای که ایشان به کاظم یعنی فرو برنده خشم ملقب شده‌اند.
وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از اختلافات خانوادگی از شکیبایی و کم‌تحملی ناشی می‌شود، الگوپذیری از زندگی امام موسی کاظم(ع) تا حدود زیادی می‌تواند موجب بهبود روابط خانوادگی شود.
وی با اشاره جایگاه با الگوپذیری از سیره امام موسی کاظم (ع) گفت: الگوپذیری از سیره امام موسی کاظم (ع) با جاری ساختن مهر و محبت در روابط خانوادگی و اجتماعی بسیاری از دشمنی‌‌ها و کدورت‌ها را از بین می‌برد.
بابایی با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) شیفته عبادت خداوند متعال بودند، یادآور شد: امام موسی کاظم (ع) از هر فرصتی برای راز و نیاز با پروردگار خویش استفاده می‌کردند.
وی افزود: ایشان بیشتر عمر شریف خود را در زندان‌های بنی‌عباس سپری کردند. زمانی که هارون‌الرشید از زندان‌بانان خود احوال امام را جویا شد، آنها در جواب گفتند: امام موسی کاظم (ع) را در حال عبارت و سجده یافتیم و هرگز کلمه‌ای ناروا و ناشایست از ایشان نشنیدیم.
سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اقدامات امام موسی کاظم (ع) برای رشد آزاداندیشی جامعه، عنوان کرد: این امام بزرگوار، با مبارزات فرهنگی بر حاکمان وقت و آگاهی‌بخشی فکری و عقیدتی و تربیت شاگردان، موجب رشد آزاد‌اندیشی در جامعه شدند.
وی بیان داشت: امام هفتم شیعیان، با مبارزه‌های فرهنگی خود بر حاکم وقت، تحولات سیاسی و اجتماعی زیادی به وجود آوردند.
سلسله نشست‌های موضوعی تدبر در سیره ائمه اطهار(ع) همه روزه ساعت ۱۰ صبح، در ایام دهه کرامت رضوی با محوریت دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :