تاريخ : سه شنبه 1393/6/18 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34397
نوآوری و خلاقیت در نشر کتاب کودک و نوجوان با رویکرد تربیت دینی

نوآوری و خلاقیت در نشر کتاب کودک و نوجوان با رویکرد تربیت دینی

در دومین جلسه شورای کتاب کودک و نوجوان معاونت فرهنگی مؤسسه دارالحدیث بر ضرورت نوآوری و خلاقیت در نشر کتاب کودک و نوجوان با رویکرد تربیت دینی در این مؤسسه تأکید شد.

در این جلسه، آیین‌نامه شرح وظایف و اختیارات و نحوه برگزاری جلسات این شورا بررسی شد و به تصویب اعضا رسید.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی نیا رئیس شورای کتاب کودک و نوجوان مؤسسه دارالحدیث در ابتدای این جلسه با تأکید بر هدف از تشکیل این شورا در زمینه تولید تخصصی کتاب‌های خوب و اثرگذار با رویکرد تربیت دینی خردسالان و نوجوانان، از اعضای این شورا خواست با توجه به تجربه و تسلط خود در این حوزه، اولویت ها، نیازها و خلأهای نشر کتاب کودک و نوجوان را تعیین کنند.وی اداره تدوین متون را موظف کرد مصوبات این شورا را در زمینه تولید کتاب، به مرحله اجرا برساند.

سبحانی نیااز عزم معاونت فرهنگی و ارتباطات و نیز سازمان انتشارات مؤسسه دارالحدیث برای نشر معارف دینی برای همگان به ویژه گروه های سنّی خردسال و جوان در قالب کتاب و محصولات رسانه‌ای خبر داد و آمادگی این مؤسسه را برای همکاری صمیمانه با هنرمندان، نویسندگان و پدیدآورندگان آثار فاخر اعلام کرد.

شورای کتاب کودک و نوجوان مؤسسه دارالحدیث، در معاونت فرهنگی و ارتباطات این مؤسسه تشکیل شده و از ماه گذشته جلسات خود را آغاز کرده است. اعضای این شورا شامل پنج شاعر و داستان نویس مطرح کودک و نوجوان که بر حوزه ادبیات آیینی نیز مسلط هستند، معاون فرهنگی و ارتباطات و نیز مدیر تدوین متون مؤسسه دارالحدیث است.

این شورا که تأسیس آن به ویژه در میان ناشران کتب کودک و نوجوان با رویکرد دینی کم‌نظیر است، بازوی فکری مؤسسه دارالحدیث در زمینه سیاست گذاری و نظارت تخصصی بر نشر کتاب برای این گروه های سنّی به شمار می آید.

محمود پوروهاب، تقی پورمتقی، مسلم ناصری، یحیی علوی فرد و محمدحسین فکور، از جمله شاعران و نویسندگان پیش‌کسوت ادبیات کودک و نوجوان کشور، اعضای این شورا هستند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :