تاريخ : یکشنبه 1393/7/6 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34501
دانش‌پژوهان دارالحدیث در زمینه فهم قرآن تلاش می‌کنند

دانش‌پژوهان دارالحدیث در زمینه فهم قرآن تلاش می‌کنند

مشاور عالی رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: افتخار دانش‌پژوهان دارالحدیث این است که در طلب فهم قرآن می‌کوشند تا در زمینه ترویج، نشر و تربیت قرآنی جامعه سهیم باشند و آنچه مهم است معرفت‌افزایی انسان از قرآن و بهره‌مندی از آن است.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت‌الاسلام هادی صادقی ظهر چهارشنبه ۲ مهرماه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه قرآن و حدیث که در تالار علامه مجلسی این دانشگاه با حضور دانشجویان جدیدالورود برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امری مطلوب است که انسان با هر حقی حتی در قلبش همراهی کند و با هر باطلی حتی در دلش همراهی نکند.

وی گفت: انسان باید هر منکری را با قلب، زبان، دست و عمل صالحش انکار کند، به طوری که همه این موارد از یک اصل، ریشه حقیقی و اراده حق انسان برمی‌خیزد. مشاور عالی رئیس دانشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: اگر انسان حق را بخواهد و تسلیم آن باشد، حقیقت انسانی و دینی را به دست آورده است و حقیقت مسلمانی در او نهادینه شده است هر چند نتوانسته است با دست و زبان خود عمل کند.

وی ضمن گرامیداشت دانشجویان جدید الورود به این دانشگاه گفت: امیدواریم در این مکان مقدس که قرار گرفته‌اید، قداست بیشتری پیدا کنید و راه مقدسی را که پیدا کردید، به خوبی بپیمایید.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه این دانشگاه مفتخر به دو عنوان بزرگ قرآن و حدیث است، گفت: این دو منبع نورانی پشتوانه یکدیگر هستند و افتخار مسلمانان است که از این دو منبع نورانی بهره‌مند می‌شوند. وی یادآور شد: افتخار دانش‌پژوهان دارالحدیث این است که در طلب فهم قرآن می‌کوشند تا در ترویج، نشر و تربیت قرآنی جامعه سهیم باشند و آنچه مهم است معرفت‌افزایی انسان از قرآن و بهره‌مندی از آن است.

مشاور عالی رئیس دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: هر چند که به همه علم قرآن دست پیدا نکردیم ولی می‌توان بیان کرد که نسبت به دیگر ملل در این زمینه جلوتر هستیم و این مایه افتخار ما ایرانیان است. وی افزود: این افتخار باید مایه ارتباط عمیق‌تر ما با قرآن شود، در این دانشگاه شما آنچه پیدا خواهید کرد، استادان ارزشمند، مسلط به سلاح علم و آگاه به کار خود است.

حجت الاسلام صادقی با طرح این سئوالی مبنی بر اینکه چرا دانشجویان کشور کمتر اهل مطالعه هستند و کمتر می‌توانند بخوانند، بنویسند و کار آنها روشمند نیست، تاکید کرد: نباید نظام آموزشی و تربیتی را مقصر بدانیم، در کنار نظام آموزشی دانشجویان در این موضوع سهم دارند و باید سعی کنند پاسخی عملی برای رفع این مشکل از ناحیه خود پیدا کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :