زبور العارفين - صفحه 113

ملاّ يارعلى در 84 برگ 14×20 شانزده سطرى كتابت شده و در حاشيه داراى علائم تصحيح و مقابله است .
نسخه ب . نسخه كتاب خانه آستان قدس رضوى ، به شماره 19628 از مجموعه اهدايى مرحوم آية اللّه سيّد احمد صفايى خوانسارى .
در مراجعه به منابع و مآخذ ، سعى شد حتّى الامكان ، احاديث و اقوال استخراج شوند . واختلافات مغيّر معنا ضبط گردند و در صورت توافق يكى از دو نسخه با مأخذ مورد موافق در متن آمده و از ذكر اختلافات جزيى در پانوشتها دورى شده است .
در مورد دعاهاى مأثور از ائمه معصوم عليهم السلام ، خصوصا ادعيه منسوب به امام زين العابدين عليه السلام ، با توجّه به اينكه بيشتر ادعيه ، منتخب و گاهى فقرات دعا جابه جا و مقدّم و مؤخّر شده است ، موارد در پانوشت يادآورى و مورد اختلاف داخل كروشه آورده شد .
شايان ذكر است كه با جستجوى بسيار ، سعى شد احاديث ، اقوال و ادعيه از منابع استخراج و بازيابى شوند . مع الأسف ، چند مورد ، ناخواسته مجهول باقى ماند كه از خوانندگان فاضل و محترم ، پوزش مى طلبم .
در پايان ، لازم مى دانم از جناب حجة الإسلام والمسلمين على صدرايى خويى كه امكان تصحيح اين اثر را فراهم كردند و با يادآورى هاى سودمندشان مرا مساعدت كردند ، تشكر نمايم ، و نيز از دوستان همكارشان آقايان : قاسم شيرجعفرى و مهدى سليمانى آشتيانى كه با تذكّرات علمى و فنّى و مقابله دو نسخه خطى مرا در تكميل ، تصحيح و تحقيق اين رساله يارى كردند ، كمال تشكّر و امتنان را دارم و از درگاه خداوند منّان براى همه توفيق مى خواهم . والحمدللّه ربّ العالمين اولاً وآخرا وظاهرا وباطنا !

صفحه از 287