در پرتو کلام حسینی (حکمت‌های اعتقادی 3) - صفحه 17

۷۷.الرسالة القشيرية :به امام حسين عليه السلام گفته شد : ابو ذر مى گويد : نادارى براى من ، از توانگرى محبوب تر است و بيمارى ، از تن درستى .
فرمود : «خداى متعال، ابو ذر را رحمت كند ؛ امّا من مى گويم : هر كس بر حُسنِ انتخاب خداوند اعتماد دارد ، چيزى جز آنچه خداى متعال برايش برگزيده است ، آرزو نمى كند» .

3 / 9

سيره اهل بيت در راضى بودن به قضا

۷۸.الملهوفـ به نقل از امام حسين عليه السلام (از سخنان ايشان، هنگامى كه تصميم به عزيمت به عراق گرفت) ـ: رضايت خدا ، رضايت ما اهل بيت است ؛ بر بلايش صبر مى كنيم و او هم پاداش صابران را تمام و كمال ، به ما مى دهد .

۷۹.الإرشاد :از فَرَزدَق شاعر ، روايت شده است كه گفت : در سال شصتم [هجرى ]مادرم را به حج بردم . هنگامى كه شترش را مى راندم تا داخل حرم شوم ، حسين بن على عليه السلام را ديدم كه در حال بيرون رفتن از مكّه بود . . . به من فرمود : «از مردم پشتِ سرت به من خبر ده» .
گفتم : از شخص آگاهى پرسيدى . دل هاى مردم با تو و شمشيرهايشان ، بر ضدّ توست و قضا از آسمان فرود مى آيد و خداوند ، هر چه بخواهد ، مى كند .
امام عليه السلام فرمود : «راست گفتى . كار ، از آنِ خداست و پروردگار ما ، هر روز در كارى است . اگر قضاى الهى آن گونه كه دوست داريم ، فرود آيد ، خداوند را بر نعمت هايش مى ستاييم و از او در سپاس گزارى يارى گرفته مى شود و اگر قضاى الهى از رسيدن به آرزويمان مانع شد ، آن كه نيّتش حق و درونش پرهيزگارى باشد ، دور نمى افتد» .

صفحه از 24