در پرتو کلام حسینی (حکمت های عقیدتی سیاسی (2)) - صفحه 20

۱۸۸.كفاية الأثرـ به نقل از موسى بن عبد ربّه ـ: شنيدم كه امام حسين عليه السلام در مسجد پيامبر صلى الله عليه و آله و در زمان حيات پدرش امام على عليه السلام مى فرمود : از پيامبر خدا شنيدم كه فرمود: «نخستين چيزى كه خدا آفريد ، حجاب هايش بود كه بر ستون هاى آن نوشت: لا اله الا اللّه ، محمّد رسول اللّه ، و على وصىّ رسول اللّه .
سپس ، عرش را آفريد و بر ستون هايش نوشت : لا إله إلا اللّه ، محمّد رسول اللّه ، على وصىّ رسول اللّه .
سپس زمين ها را آفريد و بر كوه هاى بزرگ آن نوشت : لا اله الا اللّه ، محمّد رسول اللّه ، على وصىّ رسول اللّه .
سپس لوح را آفريد و بر كرانه هاى آن نوشت : لا اله الا اللّه ، محمّد رسول اللّه ، على وصىّ رسول اللّه .
پس هر كس ادّعا مى كند كه پيامبر صلى الله عليه و آله را دوست مى دارد ، امّا وصى (على عليه السلام ) را دوست ندارد ، دروغ مى گويد و هر كس ادّعا مى كند كه پيامبر صلى الله عليه و آله را مى شناسد ، ولى وصى را نمى شناسد ، كفر ورزيده است» .
سپس فرمود : «اهل بيت من ، مايه امان شمايند . پس آنها را به سبب محبّت من ، دوست بداريد و بديشان ، چنگ در زنيد تا هرگز گم راه نشويد» .
گفته شد : اهل بيت تو چه كسانى اند ، اى پيامبر خدا ؟
فرمود: «على و دو نوه من و نُه تن از فرزندان حسين ، كه امامانى امين و معصوم اند . آگاه باشيد كه ايشان، اهل بيت و عترت من و از گوشت و خون من اند » .

۱۸۹.كفاية الأثرـ به نقل از يحيى بن يعمن ـ: نزد امام حسين عليه السلام بودم كه مرد عربى نقابدار و به شدّت گندم گون ، بر او درآمد و سلام كرد . امام حسين عليه السلام پاسخ سلامش را داد . آن مرد پرسيد : . . . تعداد امامان پس از پيامبر خدا را به من بگو .
فرمود : «دوازده نفر ، به عدد نقيبان بنى اسرائيل» .
گفت : آنان را برايم نام ببر .
امام حسين عليه السلام مدّتى سر به زير افكند و سپس ، سر برداشت و فرمود : «باشد ، اى برادر عرب ! خبرت مى كنم . امام و جانشين پس از پيامبر خدا ، اميرمؤمنان على و حسن عليهماالسلام و من و نُه فرزند من اند كه از جمله آنها ، پسرم على است و پس از او پسرش محمّد ، و پس از او پسرش جعفر ، و پس از او پسرش موسى ، و پس از او پسرش على ، و پس از او پسرش محمّد ، و پس از او پسرش على ، و پس از او پسرش حسن ، و پس از او جانشين ، مهدى است كه نهمين نفر از نسل من است و در آخر زمان ، دين را برپا مى دارد .

صفحه از 55