در پرتو کلام حسینی (حکمت های عقیدتی سیاسی (2)) - صفحه 38

۲۰۶.كفاية الأثرـ به سندش ، از امام حسين عليه السلام ـ: پيامبر خدا ، در بشارت هايى كه به من داد ، مى فرمود : «اى حسين ! تو سَرور ، فرزندِ سَرور و پدر سَرورانى . نُه تن از فرزندانت ، امامان امين اند . نهمينِ آنان ، قائِم آنان است . تو امام ، پسر امام و پدرِ امامانى . نُه تن از پشتِ تو ، امامان و نيكان هستند و نهمين ، مهدىِ آنان است كه زمين را از عدل و داد ، آكَنده مى سازد و در آخر زمان ، قيام مى كند ، همان گونه كه من در اوّل زمان ، قيام كردم» .

۲۰۷.كفاية الأثرـ به سندش ، از امام حسين عليه السلام ـ: مادرم فاطمه عليهاالسلام به من فرمود : «چون تو را به دنيا آوردم ، پيامبر خدا بر من درآمد و من ، تو را در پارچه اى زرد به ايشان دادم . پارچه را كنار انداخت و پارچه اى سفيد گرفت و تو را در آن پيچيد و در گوش راستت ، اذان و در گوش چپت ، اقامه گفت .
سپس فرمود : «اى فاطمه ! او را بگير كه پدرِ امامان است ، نُه تن از فرزندانش ، امامانى نيك اند و نُهمين آنان ، مهدىِ آنهاست» .

۲۰۸.كفاية الأثرـ به نقل از زيد بن على ، از امام سجّاد از پدرش امام حسين عليهماالسلامـ: پيامبر خدا فرمود : «اى حسين ! تو امام ، برادرِ امام و پسرِ امام هستى . نُه تن از فرزندانت ، امين و معصوم اند و نهمينِ آنان ، مهدىِ آنهاست . خوشا به حال كسى كه آنان را دوست بدارد و بدا به حال كسى كه ايشان را دشمن بدارد!» .

صفحه از 55