در پرتو کلام حسینی (حکمت های عقیدتی سیاسی (2)) - صفحه 42

۲۱۳.كمال الدينـ به سندش ، از امام حسين عليه السلام ـ: من و برادرم خدمت جدّم پيامبر خدا رسيديم. پيامبر صلى الله عليه و آله مرا بر يك ران خود و حسن را بر ديگر ران خود نشاند . سپس ، ما را بوسيد و فرمود : «پدرم فداى شما دو امام نيكو گردد! خداوند ، شما دو تن را از من و پدر و مادرتان برگزيده است و از پشتِ تو ، اى حسين! نُه امام برگزيده كه نهمينِ آنها قائم ايشان است و همگى در فضيلت و منزلت ، نزد پروردگار متعال ، يكسان اند» .

۲۱۴.كفاية الأثرـ به نقل از يحيى بن جَعدة بن هُبَيره ، از امام حسين عليه السلام (در پاسخ مردى كه از ايشان، درباره امامان پرسيد) ـ: آنان، به تعداد نقيبان بنى اسرائيل اند . نُه تن از نسل من هستند كه آخرينِ آنان ، قائم است . شنيدم كه پيامبر خدا فرمود : «بشارت دهيد ، بشارت دهيد!» تا سه بار [و افزود كه : ]«حكايت اهل بيت من ، حكايت باغى است كه يك سالْ از آن به گروهى و سال بعد، به گروهى ديگر ، ميوه داده مى شود و در آخرِ آن باغ ، [نيز] عدّه اى هستند . آن جا نهرى گسترده تر است و باغ، طول وعرضى پهناورتر وميوه هايى در دسترس تر دارد» .

۲۱۵.كمال الدينـ به نقل از ثابت بن دينار ، از امام زين العابدين، از امام حسين ، از امام على عليهم السلام ـ: پيامبر خدا فرمود : «امامان پس از من ، دوازده تن هستند كه نخستينِ آنها ـ اى على ـ تو هستى و آخرينِ ايشان ، قائم است كه خدا، خاور و باخترِ زمين را به دست او فتح مى كند» .

صفحه از 55