تاريخ : یکشنبه 1393/8/25 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 36978
همکاری‌های علمی دانشگاه علوم قرآن اندونزی با دانشگاه قرآن و حدیث

همکاری‌های علمی دانشگاه علوم قرآن اندونزی با دانشگاه قرآن و حدیث

تفاهم همکاری های علمی و بین المللی قرآنی و حدیثی دانشگاه علوم قرآن اندونزی و دانشگاه قرآن و حدیث در نشست روز شنبه 24 آبان به امضاء طرفین رسید.

به گزارش پایگاه حدیث نت، «نصرالدین عمر» معاون وزیر دین اندونزی و رئیس دانشگاه علوم قرآن جاکارتا، به همراه هیئت علمی ضمن بازدید از بخش های مختلف دانشگاه قرآن و حدیث با قائم مقام این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار یادداشت تفاهم همکاری به امضاء طرفین رسید. در این تفاهم نامه مقرر شد، همکاری های پژوهشی در زمینه علوم و معارف قرآنی و حدیثی در عرصه بین الملل، همچنین همکاری در پاسخگویی به شبهات قرآنی و حدیثی در عرصه های بین المللی به زبان های مختلف در قالب های گوناگون اعم از کتاب و مقاله با محوریت قرآن و احادیث نبوی و ائمه معصومین(ع)، مشارکت و همکاری در خصوص تاسیس رشته های دینی و کرسی های قرآن پژوهی، اسلام شناسی، شیعه شناسی، کلام، اخلاق، فقه و اصول، تاریخ اسلام، سیره معصومین(ع)، و ... در مراکز علمی و آموزشی خارج از کشور برگزار شود.

بخش های دیگر تفاهم نامه بدین شرح است: همکاری در برگزاری تورهای مشترک بازدید اساتید، پژوهشگران و دانشجویان، به منظور برقراری ارتباطات بین المللی با شخصیت ها و مراکز فعال  در خارج از کشور و ایجاد ظرفیت سنجی، ظرفیت سازی و ارتباط فعال بین پژوهشگاه و شبکه های بین المللی در عرصه های مختلف اعم از علمی تبلیغی و رسانه ای(دیداری، شنیداری، نوشتاری و مجازی) به زبان های فارسی و انگلیسی.

مشارکت و همکاری در برگزاری همایش، نشست، جلسات و دوره های کوتاه مدت تکمیلی، فرهنگی برای دانش آموختگان دو نهاد.

حمایت از پایا نامه ها، رساله های علمی و طرح های تحقیقاتی در زمینه های علمی و فرهنگی مرتبط با قرآن و حدیث؛ بهره گیری از ظرفیت های موجود طرفین، در تالیف، تدوین، ترجمه و انتشار نشریات و کتب علمی؛ همکاری در برگزاری کارگاه های مشترک دانش افزایی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با حضور اساتید، پژوهشگزان و دانش آموختگان.

گفتنی است، «نصرالدین عمر» معاون وزیر دین اندونزی به همراه هیئت علمی، و چند تن دیگر از عالمان دینی کشورهای عراق، لبنان، غنا، انگلیس و آمریکا که برای همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی(ره) در تفسیر المیزان، به ایران سفر کرده بودند، ضمن بازدید از بخش های مختلف مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، با مسؤلان پژوهشگاه و دانشگاه قران و حدیث دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :