تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 3699
آيت الله ری شهری از برگزيدگان ممتاز آزمون دانشگاه ها از مجتمع آموزشی حكمت تجليل كرد

آيت الله ری شهری از برگزيدگان ممتاز آزمون دانشگاه ها از مجتمع آموزشی حكمت تجليل كرد

شنبه 20/07/87

راوی : در اين مراسم كه روز يكشنبه 21 مهرماه در تالار شيخ صدوق (ره) در آستان مقدّس حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام برگزارشد، آيت الله محمّدی ری شهری، كسب اين موفقيت را حاصل لطف الهی، عنايت های حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام، كوشش دانش آموزان موفق اين مجتمع و تلاش های خالصانه كادر آموزشی و مديريتی آن در سال نوآوری و شكوفايی برشمرد. ری شهری

به گزارش راوی به نقل از روابط عمومی آستان مقّدس حضرت عبدالعظيم عليه السلام : آيت الله محمّدی ری شهری، توليت آستان مقدّس حضرت عبدالعظيم عليه السلام از نفرات ممتاز آزمون سراسری دانشگاه های كشور كه از مجتمع آموزشی – فرهنگی حكمت، وابسته به آستان مقدّس حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام حائز رتبه های دو رقمی و سه رقمی شده اند، تجليل كرد.
اين گزارش می افزايد : مراسم اولين دوره جشن فارغ التحصيلی دانش آموزان مجتمع آموزشی – فرهنگی حكمت به منظور پاسداشت تلاش های دانش آموزان، معلمان و مربيان و مجموعه مديران اين مجتمع برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور توليت آستان مقدّس حضرت عبدالعظيم عليه السلام، حسين مظفر عضو هيات امناء مجتمع حكمت، و ساير كادر مديريتی، معلمان و مربيان و همچنين جمعی از معاونين آستان مقدس برگزار شد، از دانش آموزان برگزيده در آزمون های دانشگاه های كشور تقدير و تجليل بعمل آمد و به آن ها جوايزی نيز اهداء شد.
در آزمون های ورودی دانشگاه ها و مدارس عالی در سال 87 از تعداد 63 نفر دانش آموز مركز پيش دانشگاهی اين مجتمع تعداد 60 نفر پذيرفته شده اند.
بنا بر اين گزارش تعداد 55 نفر از اين دانش آموزان در دانشگاه های دولتی و آزاد و تعداد 5 نفر نيز صرفـاً در دانشگاه آزاد اسلامی پذيرفته شده اند.
توليت آستان مقدّس حضرت عبدالعظيم عليه السلام با ابراز تشكر از همه دست اندركاران مجموعه علمی - فرهنگی حكمت به ويژه از زحمات دكتر حسين مظفر عضو هيات امناء اين مجتمع آموزشی و ساير اعضاء هيات امناء و كادر مديريتی آن قدردانی نمود.
رئيس دانشكده علوم حديث در اين جلسه با تاكيد بر لزوم برنامه ريزی برای كسب موفقيت های بيشتر و بالاتر، اكتفاء به اين موفقيت ها را زمينه مناسبی برای رشد و ارتقاء بيشتر، ندانست و گفت: بايد برنامه ريزی ها و تلاش ها در جهتی باشد كه اين مجموعه در سطح كشور بيش از اين، به شكوفايی رسيده و الگوی مناسبی برای ساير مديران و دانش آموزان باشد.
رئيس موسسه دارالحديث با استناد به آيه شريفه "والذين جاهداو فينا لنهدينهم سبلنا" ، جهاد و اجتهاد، به معنای بكارگيری همه توان در جهات علمی و عملی را از شروط موفقيت برشمرد و اين آيه شريفه را رمز موفيقت همه انسان های مومن و موفق دانست.
آيت الله محمّدی ری شهری گفت: در بخش جهاد علمی، اولين قدم و اولين كار، شناخت هدف و معرفت نسبت به ادامه راه است، از اين رو دانش آموزان و دانشجويان بايد برای زندگی خود هدف گذاری كنند.
توليت آستان مقدّس حضرت عبدالعظيم عليه السلام افزود: بايد هدفگذاری و برنامه ريزی در اين مجتمع آموزشی نيز به نحوی باشد كه اين مجتمع در سال های آينده يك گام و حتی چند گام جلوتر از امسال باشد و اين كار نيازمند هدفگذاری و ترسيم نقشه راه برای نيل به توفيقات پيش رو است.
وی حسن نيت را دومين شرط موفقيت اشاره شده در اين آيه شريفه برشمرد و گفت: علاوه بر شناخت دقيق هدف، حسن نيت و نيت پاك انسان ها در همه سطوح و در هر كاری موجب می شود تا ياری خداوند نيز نصيب انسان شود و خداوند به كار و تلاش انسان بركت دهد.
آيت الله محمّدی ری شهری، حسن نيت را از جمله وجه تمايز انسان ها در رسيدن به موفقيت دانست و گفت: حسن نيت موجب می شود تا افزون بر تلاش های صورت گرفته عنايت الهی موجب كسب توفيقات بيشتر انسان گردد.
رئيس دانشكده علوم حديث با استناد به روايتی از امام رضا عليه السلام گفت: كسی كه بدون تلاش علمی، اخلاقی و عملی از خداوند درخواست توفيق كند، درخواست او موثر نبوده و به نتيجه نمی رسد.
آيت الله محمّدی ری شهری گفت: در مجتمع آموزشی حكمت بايد برای نيل به توفيقات مورد نظر در سال نوآوری و شكوفايی از نيروهای كارآمد و برنامه ريزی های مطلوب برخوردار باشيم و البته برای اين مجتمع آموزشی همه سال ها، بايد سال شكوفايی و نوآوری باشد.
توليت آستان مقدّس حضرت عبدالعظيم عليه السلام انضباط كاری را در كنار برنامه ريزی از ديگر عوامل موثر موفقيت برشمرد و گفت: همه اين عوامل در يكسو و استعانت از خدای متعال از سوی ديگر می تواند منشاء بروز و درخشش همه استعدادهای درونی انسان شده و موجب نيل او به اوج قله موفقيت بشود.
آيت الله محمّدی ری شهری افزود: در اين مرحله خدای متعال راه هايی از موفقيت را برای انسان می گشايد كه حتی تصورش را هم ممكن است برای فرد دور از ذهن باشد .
وی گفت: كسی كه ارتباطش را با خدای متعال خالص گرداند، خداوند او را به عالی ترين مرتبه های موفقيت خواهد رسيد.
آيت الله محمّدی ری شهری اظهار اميدواری كرد كه در اين مجموعه و ساير مجموعه های علمی و فرهنگی وابسته به آستان مقدّس حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام، در اين سال و همه سال های آتی، نوآوری و شكوفايی سرلوحه همه كارها و برنامه ها قرار گيرد.
در اين مراسم همچنين دكتر حسين مظفر، عضو هيات امناء مجتمع آموزشی حكمت در گزارشی در خصوص فعاليت ها و برنامه های اين مجتمع آموزشی گفت: مجتمع آموزشی حكمت وابسته به آستان مقدّس حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام، با هدف جذب و پرورش دانش آموزان نخبه و حمايت از اقشار ضعيف و كم درآمد تأسيس شده است.
وی خاطر نشان كرد: موفقيت های كم نظير و در مواردی بی نظيراين مجموعه آموزشی نتيجه بركت وجودی حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام و حمايت های بی دريغ معنوی و مادی توليت آستان مقدس،‌ آيت الله محمدی ری شهری است.
مظفر افزود:‌ اين مجموعه علمی و فرهنگی كه از سال 80 تا كنون تاسيس شده هم اكنون 1250 نفر دانش آموز ممتاز را در مقاطع مختلف را با استفاده از شيوه های نوين آموزشی و پرورشی تحت پوشش دارد.
وی گفت:‌ در كنار حمايت های مردمی در مقاطع مختلف تا كنون در قريب به 90 ميليارد ريال هزينه اعتباری و عمرانی از حمايت های آستان مقدس برخوردار شده است.
وی قبولی 95 درصدی دانش آموزان اين مركز در آزمون ورودی دانشگاه ها را نشان از موفقيت های بعدی و كسب موفقيت های ممتاز اين مجتمع آموزشی در سطح كشور دانست.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :