جایگاه بسيجی در روایات - صفحه 5

۵.امام صادق عليه السلام ـ به يعقوب بن قيس ـ :اى پسر قيس! «واگر روى برتابيد، [خدا ]جاى شما را به مردمى غير از شما خواهد داد كه مانند شما نخواهند بود» ، مقصودش فرزندانِ آزاد شدگان [ايرانى ]است.

۶.سنن الترمذي ـ به نقل از ابو هريره ـ :گروهى از ياران پيامبر خدا گفتند : اين قومى كه خداوند فرموده در صورت روى گرداندن ما ، به جايمان خواهند آمد و چون ما نخواهند بود ، كيان اند؟
راوى مى گويد : سلمان در كنار پيامبر صلى الله عليه و آله بود . ايشان بر پاى او زد و فرمود : «اين و قومش . سوگند به آن كه جانم به دست اوست ، اگر ايمان از ستاره ثريّا هم آويخته بود ، مردانى از فارس به آن دست مى يافتند» .

۷.امام باقر عليه السلام :روزى پيامبر خدا در حالى كه گروهى از ياران در نزدش بودند ، دوبار فرمود: «خدايا! مرا به ديدار برادرانم برسان». فردى از يارانش گفت: اى پيامبر خدا! آيا ما برادرانت نيستيم؟ فرمود: «خير . شما ياران منيد و برادران من، مردمانى اند در آخرالزمان كه مرا نديده اند؛ امّا ايمان آورده اند ... براى هر كدامشان پايدارى در دين، از با دست خُرد كردن خار مغيلان در شب تيره، سخت تر است يا همچون كسى است كه اخگر شوره گز را در كف
نگه دارد . اينان، چراغهاى تابان در دل تاريكى اند. خداوند، آنان را از هر فتنه غبارآلود و شبگون، نجات مى بخشد».

صفحه از 23