تاريخ : شنبه 1393/9/8 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 37108
مجموعه پژوهشی پیرامون شعر توحیدی در زبان فارسی

مجموعه پژوهشی پیرامون شعر توحیدی در زبان فارسی

استاد مجاهدی: با موسسه دارالحدیث در زمینه یک کار پژوهشی پیرامون شعر توحیدی در زبان فارسی از سده سوم همکاری داریم.

پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث به نقل از خبرگزاری فارس
استاد مجاهدی : وزارت ارشاد چه در دولت قبل چه در دولت فعلی در نهایت کاری در قبال «دبیرخانه دائمی شعر آئینی» انجام نداد و تنها آیت‌الله ری‌شهری این درد را احساس کردند و لبیک گفتند.
محمدعلی مجاهدی متخلص به پروانه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به وضعیت «دبیرخانه دائمی شعر آئینی»گفت: وزارت ارشاد در نهایت کاری در قبال «دبیرخانه دائمی شعر آئینی» انجام نداد و صفت دائمی این دبیرخانه را باید کنار گذاشت، فقط برای روز اول که این دبیرخانه افتتاح شد آمدند. هم دولت قبلی و هم دولت فعلی کاری برای این دبیرخانه انجام ندادند.

وی افزود: سرانجام در این مسیر با همه عزیزان و بزرگان فرهنگ و هنر صحبت کردم تا اینکه آیت‌الله ری‌شهری این درد را احساس کردند و لبیک گفتند. فعلا با موسسه دارالحدیث همکاری داریم و اولین مجموعه یک کار پژوهشی کامل عیار پیرامون شعر توحیدی در زبان فارسی از سده سوم به این طرف است که پژوهش آن را خودم انجام دادم.

این شاعر آئینی به وضعیت مقاتل اشاره کرد و گفت: مقاتل نیاز به پیرایش دارد و مطالب غیر مستند بسیار به این مقاتل راه پیدا کرده است. وظیفه حوزه و دانشگاه همین است که بنشینند و نیاز جامعه امروز را برآورده نمایند. وی اضافه کرد: نیاز امروز جامعه ما با یک مقتل و دو مقتل حل نمی‌شود و باید در زبان‌های مختلف و در قالب‌های داستان، شعر، کارهای پژوهشی قابل قبول و ... این نیاز برطرف شود. مجاهدی در ادامه گفت: مقاتلی داریم که نوشته بزرگانی مانند دربندی است ولی وقتی به مقتل می‌نگری، ۹۰ درصد مطالب گزافه است و هیچ مستندی ندارد، برای اینکه بر این باور بودند که وقتی دشمن اهل بیت (ع) را شناختیم حالا هرچه بخواهیم می توانیم به وی بگوییم.

وی در پایان به نقش شعرا اشاره کرد و گفت: شعرا در این میان هم سخنان این مقاتل را می‌خوانند و بر این باورند که این‌ها وحی منزل است و آن‌ها را به تصویر می‌کشند. دبیرخانه هم فعلا با پژوهش شروع کرده و برای این مسئله هم باید کمی جلو بیاییم تا ببینیم باید چه کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :