تاريخ : شنبه 1393/9/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 37174
هر سوالی دارید جواب آن را از قرآن بیابید

هر سوالی دارید جواب آن را از قرآن بیابید

هر سوالی دارید جواب آن را از قرآن بیابید چراکه قرآن برای تمام سوال ها جواب دارد. تحریف ناپذیری و اعجاز در قرآن دو اصل مهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، ظهر پنج شنبه ۱۳ آذرماه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان دانشجویان و دست اندرکاران دانشگاه و پژوهشگاه قران و حدیث تاکید کرد: برای مدرک درس نخوانید و دانشجویان و طلاب درگیر عناوینی همچون کار‌شناسی و دکتری نشوند و هر سوالی دارید جواب آن را از قرآن بیابید چراکه قرآن برای تمام سوال ها جواب دارد.

این استاد و مفسر قرآن کریم در ادامه سخنان خود، بیان داشت: تحریف ناپذیری و اعجاز در قران دو اصل مهم است.
وی خاطر نشان کرد: طلاب مانند شهید نواب صفوی عالم به علم خویش باشند، شما نیز اهل کار باشید و تبلیغ را در اطرافیان و اقوام خود شروع کنید زیرا برای انحراف جوانان برنامه ریزی کرده اند و ما غفلت کرده ایم.
حجت‌الاسلام قرائتی با استناد به آیه «و انه هو اضحک و ابکی» ادامه داد: «خدا هم می‌خنداند و هم می‌گریاند. چرا در مجالس دینی فقط به نیمی از آیه عمل می‌کنیم در حالی ‌که با شادی و خنده جوانان بیشتر جذب می‌شوند.البته خنده حلال و حکیمانه و با هم خندیدن است نه به هم خندیدن».
وی افزود: تصمیم گرفته ام در هفته یک ساعت شیوه تفسیر قران به روشی شیرین را در مؤسسه دارالحدیث آموزش دهم و مطمئن باشید اگر با نشاط در این جلسه آموزش شرکت کنید، تفسیر قران خیر و برکت به همراه دارد.
رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: پایان نامه ها را در قالب فایل صوتی مطرح کنید تا دیگران نیز از پایان نامه های کاربردی در زمینه رفع مشکلات علمی ، اخلاقی و اجتماعی بهره مند شوند.
وی به طلاب تاکید کرد: هر چه در منبرها گفته می شود باید از چهار اصل خارج نباشد، یا واجب باشد، یا مستحب، یا مشکلی از فردی برطرف کند یا مشکلی از جامعه حل نماید.

گفتنی است، جلسه تفسیر قرآن با حضور آیت الله محمدی ری شهری، پژوهشگران پژوهشگاه علوم و معارف حدیث، دست اندرکاران و دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث و کارمندان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین«قرائتی» در نماز خانه این مؤسسه برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :