تاريخ : شنبه 1393/9/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 37176
«اینک حسین علیه السلام آینه زندگی»

«اینک حسین علیه السلام آینه زندگی»

این کتاب کوششی است تا ضمن بیان گزارشی مختصر از واقعه عاشورا، و نیز یادآوری اندیشه اندیشه ورزان بزرگ و توانایی که پیرامون عاشورای امام حسین (ع) مطالب ارزنده ای عنوان کرده اند، به این مسئله مهم بپردازد که امام حسین الگویی است برای همه آن هایی که مایلند سرافراز و آزاد زندگی کنند

امام حسین الگویی است برای همه آن هایی که مایلند سرافراز و آزاد زندگی کنند، الگویی است برای کسانی که در پی زندگی مطلوب و شرافتمندانه بی قراری می کنند ولی حاضر نیستند با ذلت و فرومایگی زندگی کنند.

این کتاب کوششی است تا ضمن بیان گزارشی مختصر از واقعه عاشورا، و نیز یادآوری اندیشه اندیشه ورزان بزرگ و توانایی که پیرامون عاشورای امام حسین (ع) مطالب ارزنده ای عنوان کرده اند، به این مسئله مهم بپردازد که امام حسین الگویی است برای همه آن هایی که مایلند سرافراز و آزاد زندگی کنند، الگویی است برای کسانی که در پی زندگی مطلوب و شرافتمندانه بی قراری می کنند و حاضرند سختی و مرارت بسیار تحمل کنند ولی حاضر نیستند با ذلت و فرومایگی زندگی کنند. آدمیانی که بر گرد خدا حلقه می زنند و به دور او می چرخند و به حرمت انسانی و زندگی عادلانه احترام می گذارند و اهتمام می ورزند.

امید است طرح این گونه اندیشه ها در احیاء و بازسازی و قرائتی عقلانی و انسانی از مفاهیم دینی و نیز رویدادها و حوادث مهم تاریخ فرهنگ دینی ما مؤثر افتد و در زیستن اخلاقی بیشتر و دستیابی به زندگی مطلوب و انسانی، کمکی ولو اندک در مسیر زندگی مردم این سرزمین به شمار آید.

بدون پشت سر گذاشتن زندگی و حیاتی گرانبها، نمی توان مرگی با شکوه داشت. سکب زیستن آدمی می گوید که نحوه مردن او چگونه است. شهادت امام حسین (ع) شکوهمند و با مهابت بود. چون حسین همواره در طول حیات خویش به دنبال زندگی شرافتمندانه و گرانسنگ بود. برای او قیمت زندگی در بندگی خدا، عشق به همه انسان ها و دفاع از حقوق انسانی همه آدمیان معنی می یافت و در نگاه حسین، زیباترین جلوه های تجلی خدا در زمین، آزادی، عدالت، فضیلت و دفاع از حرمت انسانی بود. خون حسین، لبریز از چنین پیامی است.

فهرست مطالب کتاب:
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: گزارش مختصر از واقعه بزرگ عاشورا
فصل دوم: بررسی آراء متفکران پیرامون واقعه عاشورا
فصل سوم: حسین آینه زندگی

اینک حسین علیه السلام آینه زندگی
نویسنده: ناصر مهدوی
ناشر: کویر
تاریخ چاپ: ۱۳۹۳
مکان چاپ: تهران
کتابخانه تاریخ

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :