تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 3772
بازديد سفير سوئد از موسسه علمی _ فرهنگی دارالحديث

بازديد سفير سوئد از موسسه علمی _ فرهنگی دارالحديث

مدير كل خاورميانه وزارت امور خارجه سوئد به همراه سفير اين كشور در جمهوری اسلامی ايران ، روز شنبه 9 آذرماه از موسسه دارالحديث قم بازديد كردند.

به گزارش راوي: در اين بازديد كه چهار ساعت به طول انجاميد،«رايد برگ»، مدير كل خاورميانه وزارت امور خارجه سوئد و «ماگنوس نيس تت»، سفير سوئد در جمهوری اسلامی ايران، به همراه فرماندار قم ضمن حضور در بخش‌های مختلف پژوهشكده و دانشكده علوم حديث، با حجة الاسلام و المسلمين رحمان ستايش مدير گروه رجال و حجة الاسلام والمسلمين ربانی معاونت ارتباطات و فرهنگی مؤسسه دارالحديث قم ديدار و گفت‌وگو كردند.
حجة الاسلام و المسلمين رحمان ستايش در اين ديدار، ضمن ابراز خرسندی از حضوردر سفير سوئد در دارالحديث گفت: اطلاع رسانی درباره معارف اسلامی و قرآن و احاديث اهل بيت، از فعاليت های موسسه دارالحديث محسوب می شود .
«ماگنوس نيس تت »،سفير سوئد در ايران گفت: بعد از ورود به ايران، شاهد نهضتی علمی- فكری در ايران بودم.
پس از حضور سفير سوئد در قم و بازديدی كه از مؤسسه علمی فرهنگی دار الحديث داشت، فرصت را مغتنم شمرديم و در آخرين دقيقه‌های حضورش در دار الحديث، وقتی از كتاب‌خانه تخصصی حديث بازديد می‌كرد، با او گفتگو كرديم.
وی گفت: برداشت‌های من، برداشت‌های اوليه است. چون اين اولين ديدار من از اين مؤسسه است. اما بسيار خوشحال شده‌ام. زيرا احساس كردم در اين مؤسسه، نظم و امكانات مختلفی وجود دارد كه در اينده، می‌تواند از اين مؤسسه، مؤسسه‌ای نمونه بسازد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :