تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 3773
پذيرش اشتراك كتابخانه های سراسر كشور

پذيرش اشتراك كتابخانه های سراسر كشور

دوشنبه 11/9/87

راوي: موسسه علمی _ فرهنگی دارالحديث از تمامی كتابخانه های سراسر كشور برای به اشتراك گذاری فهرست كتاب های خود در «پايگاه اطلاع رسانی كتابخانه های ايران» (www.lib.ir) دعوت كردمدير فناوری اطلاعات و ارتباطات

به گزارش راوي، اين موسسه بر آن است با ارائه اين خدمت، قدمی مؤثر در دستيابی محققان به منابع پژوهشی ، به ويژه با گرايش علوم انسانی و اسلامی بردارد.
مدير فناوری اطلاعات و ارتباطات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث با اشاره به ضرورت ارائه يكجای اطلاعات كتابخانه های ايران در شبكه جهانی اينترنت برای دسترسی سريع محققان به اين اطلاعات، راه¬اندازی «پايگاه اطلاع رسانی كتابخانه¬های ايران (Lib.ir)» را تلاشی در حد توان برای ايجاد بستری مناسب در مسير دست يازيدن به اهداف ياد شده دانست .
وی افزود : موسسه علمی _ فرهنگی دارالحديث بر آن است كه با ارائه اين خدمت، قدمی مؤثر در دستيابی محققان به منابع پژوهشی ، به ويژه با گرايش علوم انسانی و اسلامی بردارد.
حجت‌الاسلام و المسلمين «سرخه‌ای» با اشاره به ويژگی های پايگاه اطلاع رسانی كتابخانه های ايران» گفت :اين پايگاه در راستای جلب اعتماد كتابخانه ها، وظيفه به روزرسانی و تغيير اطلاعات مرتبط با هر كتابخانه را با نام كاربری اختصاصی بر عهده مديران آنها قرار می دهد.
مدير فناوری اطلاعات و ارتباطات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث گفت : با مديريت اين پايگاه، امكان بازيابی، جستجوی ساده و جستجوی پيشرفته اطلاعات كتابخانه ها را در كمترين زمان ممكن با استفاده از تكنيك های پيشرفته فراهم شده است .
حجت‌الاسلام و المسلمين «سرخه‌ای» از تمامی كتابخانه‌های سراسر كشور خواست با پيوستن به اين پايگاه، منابع خود را در اختيار عموم قرار دهند .
علاقه مندان برای كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه می توانند به نشانی اينترنتی www.hadith.netمراجعه و يا با تلفن 025171766 تماس گيرند .
خاطر نشان می شود در حال حاضر اين پايگاه با يك ميليون و سيصد و شصت و چهار هزار عنوان كتاب از 75 كتابخانه با پراكندگی 15 شهر به نشانی اينترنتی www.lib.ir در اختيار عموم علاقه مندان به كتاب و پژوهشگران قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :