تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 3798
بازديد فارغ التحصيلان رشته معارف اندونزی از مؤسسه دارالحديث

بازديد فارغ التحصيلان رشته معارف اندونزی از مؤسسه دارالحديث

جمعی از فارغ التحصيلان كشور اندونزی ، روز چهارشنبه 11 دی ماه از مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث بازديد كردند.

به گزارش راوی، در اين بازديد كه سه ساعت به طول انجاميد،«علی حسين العطاس» مسول اداری مركز فرهنگی _ اسلامی جاكارتا و هيئت همراه ضمن حضور در بخش‌های مختلف پژوهشكده و دانشكده علوم حديث، با «محمد مرادی» مسول گروه ترجمه مؤسسه دارالحديث قم ديدار و گفت‌وگو كردند.
«مرادی» در اين ديدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور كارشناسان كشور اندونزی در حوزه معارف در دارالحديث جزئيات كنگره عظيم شيخ كلينی را تشريح كرد .
مسول گروه ترجمه دارالحديث با بيان اين‌كه مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث از مجموعه‌ای از پژوهشگران توانمند در علوم حديث برخوردار است، تصريح كرد: پژوهشكده و دانشكده علوم حديث در اين مؤسسه با همكاری خود به موفقيت‌های چشمگيری در عرصه علوم حديثی دست يافته است.
وی گزارشی از فعاليت‌های پژوهشكده علوم حديث ارائه كرد و گفت : احياء آثار حديثی در خصوص كتاب كافی از ديگر فعاليت های اين مجموعه است.
مرادی با اشاره به نسخه شناسی كتابهای حديثی تصريح كرد ، بازبينی در كتب و نسخ خطی از وظايف اين واحد به شمار می آيد.
وی بحث و بررسی پيرامون خاور شناسان و مستشرقان را از وظايف دفتر پژوهش های حديث محور عنوان كرد .
مرادی در خصوص ترجمه آثار پژوهشگران دارالحديث گفت : بخش ترجمه ، ترجمه كتاب های حديث به زبان های مختلف را در دستور كار دارد و از اين سو سيره و مكتب اهل بيت به تمام مخاطبان خواهد رسيد .
«علی حسين العطاس» مسول اداری مركز فرهنگی _ اسلامی جاكارتا و استاد دانشگاه در تدريس زبان فارسی ، نيز ضمن ابراز خرسندی از حضور در دارالحديث ، موسسه دارالحديث را برای جهان اسلام به ويژه مكتب تشيع مفيد و ضروری دانست و گفت : با توجه با فعاليت دشمنان در مخالفت با مكتب شيعه اين مجموعه می تواند خلاء های موجود را مرتفع كند .

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :