تاريخ : سه شنبه 1393/10/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 38568
«دانشنامه امام مهدی عج» منبع مطالعاتی آزمون معارف مهدویت

«دانشنامه امام مهدی عج» منبع مطالعاتی آزمون معارف مهدویت

منابع مطالعاتی آزمون سراسری معارف مهدویت، دربرگیرنده گزیده‌ای از کتاب ارزشمند «دانشنامه امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف» منتشر شد. محتوای این کتاب در پنج بخش تدوین شده و مطالعه آن به داوطلبان آزمون سراسری معارف مهدویت توصیه می‌شود.

آزمون سراسری معارف مهدویت، همچون سایر آزمون‌های علمی در موضوع و یا موضوعاتی خاص، برای سنجش دانسته‌ها و آموخته‌های داوطلبان و علاقمندان به معارف مهدویت، برگزار می‌گردد.
سطح برگزاری این آزمون «عمومی» است؛ بدین‌معنا که عموم علاقمندان به موضوع مهدویت ــ بدون نیاز به دانش تخصصی درباره این موضوع ــ می‌توانند در این رقابت علمی شرکت کنند.
این کتاب الکترونیک، دربرگیرنده گزیده‌ای از کتاب ارزشمند «دانشنامه امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف» است که محصول پژوهش گروهی از دانشمندان و فضلای حوزه علمیه قم در پژوهشکده علوم و معارف حدیث پژوهشگاه قرآن و حدیث بوده و توسط موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در ۱۰ جلد منتشرشده است.
محتوای این کتاب در پنج بخش تدوین شده است؛
بخش اول شامل مباحث مربوط به «شناخت امام موعود»،
بخش دوم شامل مباحث مربوط به «شخصیت امام موعود»،
بخش سوم شامل مباحث مربوط به «غیبت امام موعود»،
خش چهارم شامل مباحث مربوط به «انتظار امام موعود»
و بخش پنجم شامل مباحث مربوط به «ظهور امام موعود».
از آنجا که سوالات آزمون سراسری معارف مهدویت، از این کتاب الکترونیک انتخاب خواهندشد، مطالعه محتوای این کتاب، برای کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون توصیه می‌شود. اگر برای نخستین بار، قصد مطالعه درباره مهدویت را دارید، محتوای این کتاب، شما را با مهم‌ترین مباحث مربوط به شناخت و اعتقاد به امام مهدی علیه‌السلام و مسائل اصلی در رابطه با مهدویت و موعودباوری آشنا می‌کند و چنانچه پیش از این، درباره مهدویت مطالعاتی داشته‌اید، مطالعه محتوای این کتاب، به جمع‌بندی و تصحیح آموخته‌های پیشین شما کمک خواهد کرد.

برایثبت نام کلیککنید

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :