تاريخ : دوشنبه 1393/11/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 38735
پروژه «درس‌نامه سندشناسی» اجرا می‌شود

پروژه «درس‌نامه سندشناسی» اجرا می‌شود

دبیر انجمن حدیث حوزه علمیه با اشاره به برنامه‌های این انجمن از اجرای پروژه «درس‌نامه سندشناسی» و برگزاری نشست‌های قرآنی خبر داد.

صهیب تقوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از تدوین دو کتاب با موضوعات حدیثی خبر داد و افزود: این دو کتاب در قلب درس‌نامه آموزشی برای حوزه و دانشگاه در حال طراحی و اجراست.
وی افزود: «درس‌نامه سندشناسی» به عنوان یک کار رجالی و معارف و زیبایی‌های آن از جمله کارهای علمی است که در این انجمن در حال تحقیق است.

اهتمام اندک به مباحث سندشناسی در شیعه
تقوی ادامه داد: سندشناسی یکی از کارهایی است که در شیعه بسیار کم کار شده است و ضرورت آن بیشتر در دوره کنونی حس می‌شود.
وی بیان کرد: هر کدام از این کتب در ۳۰۰ صفحه و با شمارگان دوهزار نسخه به صورت تک جلدی چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

برگزاری ۲ نشست قرآنی
دبیر انجمن حدیث حوزه برگزاری دو نشست قرآن در بهمن ماه را از دیگر فعالیت‌های این انجمن عنوان و اظهار کرد: الگوی پوشش و رنگ در قرآن و حدیث همچنین کلیدواژه‌های پیشرفت در قرآن و حدیث از جمله نشست‌هایی است که در بهمن ماه و با همکاری مرکز تخصصی حدیث حوزه انجام خواهد شد.

میزگرد تکفیری‌های شیعه و سنی
وی برگزاری میزگرد «وحدت اسلامی و تکفیری‌های شیعه و سنی از منظر روایات و تاریخ» را از دیگر برنامه‌های انجمن ذکر کرد و گفت: این میزگرد تا پایان امسال برگزار می‌شود.

تقوی با بیان اینکه انجمن حدیث حوزه از سال ۱۳۹۱ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است عنوان کرد: این انجمن هم‌اکنون بیش از صد عضو پیوسته و وابسته دارد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :