تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 3892
در مراسم مذهبی هدف دين آن طور كه شايسته است شناخته نمی‌شود

در مراسم مذهبی هدف دين آن طور كه شايسته است شناخته نمی‌شود

News

چهار شنبه 9/11/87

راوی:در مراسم مذهبی هدف دين آن طور كه شايسته است شناخته نمی‌شود و همين امر باعث می شود دين تنزل پيدا كرده و مسائل غير اصيل و انحرافی وارد دين شوند.استاد قاسم جوادی

«قاسم جوادی»، مسؤل گروه تاريخ پژوهشكده علوم حديث در گفت‌وگو با راوی، با بيان اين مطلب گفت: محوری ترين مسئله، شناخت ما از «دين» است.
وی افزود: با وجود منبع عظيمی چون قرآن كريم و ده ها هزار روايت در شيعه، همچنين بحث‌هايی كه بايد مورد توجه قرار گيرند، شناخت دين به آسانی ميسر نيست. به اين ترتيب جامعه دينی و مذهبی كه بيشترين تماس را با منابع دينی دارد و افرادی كه مسوليت انتقال مفاهيم دينی را به عهده می گيرند طبيعی است كه بايد محوری ترين مسئله در دين آنگونه كه است، شناخته شود.
«قاسم جوادی»، گفت: جامعه‌ای كه رواج دين در اختيار افرادی كه دين شناس نيستند قرار گيرد، اين جامعه به زودی دچار انحرافات شديد می‌شود. وی با اشاره به اين مطلب تصريح كرد: حدود 100 سال پيش در «ترينداك» عده ای از شيعيان نام امام حسين(ع) را به «حسی» تغيير داده اند و خرافاتی پيرامون حادثه عظيم عاشورا رواج داده اند.
وی تصريح كرد: دين بايد توسط افراد دين شناس شناخته شود و سپس برای مردم تبيين شود. ما در حال حاظر به متفكرانی چون علامه طباطبايی و مرحوم مطهری نياز داريم لذا اول بايد يك فرد دين شناس داشته باشيم كه دين را بصورت جامع درك كند.
وی با اشاره به آسيب های وارد بر مراسم مذهبی گفت: در مراسم مذهبی به دليل ارادت و علاقه فراوان مردم زمينه برای انحراف فراوان است. لزوم عالمان دين شناس می تواند از آسيب های وارد بر مراسم مذهبی جلوگيری كند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :