تاريخ : دوشنبه 1393/12/11 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 39150
استقبال علمای پاکستان از آموزش علوم حدیث به زبان اردو

استقبال علمای پاکستان از آموزش علوم حدیث به زبان اردو

در سفر رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث و معاون پژوهشی پژوهشکده مطرح شد: استقبال علمای پاکستان از آموزش علوم حدیث به زبان اردو در دانشکده مجازی علوم حدیث، تفاهم نامه در زمینه همکاری های علمی و ادامه آموزش تکمیلی علوم حدیث علمای پاکستان در قم از مباحث مطروحه سفر به پاکستان است.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت الاسلام محمدکاظم طباطبایی، رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث، به همراه حجت الاسلام احمد غلامعلی معاون پژوهشی پژوهشکده علوم حدیث طی سفری ۶ روزه ۱۲۰ ساعت آموزش علوم حدیث برای چند تن از استادان و پژوهشگران کشور پاکستان برگزار کردند.

در نشستی که روز چهارشنبه ۶ اسفند، با حضور جمعی از دست اندرکاران پژوهشکده علوم و معارف حدیث برگزار شد، حجج اسلام و المسلمین طباطبایی و غلامعلی به ارائه گزارش سفر پاکستان پرداختند.

حجت الاسلام طباطبایی در این نشست اظهار داشت: این سفر به دعوت کلیت اهل البیت چنیوت در ایالت پنجاب پاکستان صورت گرفت.

وی افزود: کلیت اهل البیت مرکز گسترده علوم دینی پاکستان است که به مدیریت بخش هایی مانند دارالحفاظ و حوزه علمیه خواهران می پردازد.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث تصریح کرد: هدف از این سفر ارائه آموزش علوم حدیث به  ۲۵ نفر از اساتید حوزه های علمیه ودانشگاه های پاکستان بود که برای دوره فشرده آشنایی با علوم حدیث از بخش های مختلف پاکستان آمده بودند.

در ادامه حجت الاسلام احمد غلامعلی با بیان اینکه ، این سفر با نیازسنجی قبلی صورت گرفته بود افزود: دروس ارائه شده در چهار عنوان هندسه دانش های حدیثی، مصطلحات حدیثی ، آشنایی با منابع حدیثی و مباحث فقه الحدیث صورت پذیرفت.

وی بیان داشت: تقویت بنیه علمی شیعیان در خارج از کشور و برنامه ریزی برای آموزش های مجازی علوم حدیث از دیگر اهداف بین المللی پژوهشکده علوم و معارف حدیث است.
معاون پژوهشی پژوهشکده علوم و معارف حدیث تصریح کرد: در گفتگو با علمای مؤسسه اهل البیت(ع) چنیوت پاکستان، آموزش علوم حدیث به زبان اردو بررسی شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :