تاريخ : چهارشنبه 1393/12/20 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 39311
نشست فصلی پژوهشگران پژوهشکده کلام  اهل بیت(ع) برگزار شد

نشست فصلی پژوهشگران پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) برگزار شد

نشست فصلی کارکنان و پژوهشگران پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر سبحانی رئیس این پژوهشکده برگزار شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، نشست فصلی پژوهشگران پژوهشکده کلام اهل بیت(ع)، روز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه در سالن جلسات مؤسسه دارالحدیث برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی با اعلام تسلیت به مناسبت شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه(س)، گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد.

رئيس پژوهشكدۀ كلام موسسۀ علمی ـ فرهنگی دار الحديث، با تبيين فعاليت‌های پژوهشی اين مركز و اهداف آن افزود: توسعه و گسترش پژوهش در زمينه‌های مرتبط به كلام اهل بيت(ع) (با تأكيد بر پژوهش‌های حديث محور)؛ مسئله‌يابی و حل مسائل و مشكلات در زمينه‌های اعتقادی و فكری با تأكيد بر روش اهل بيت(ع) در پاسخگويی به مسائل فكری جامعه؛ كمك در راه‌اندازی و گسترش نهادهای مولّد انديشه در زمينه‌های كلام و معارف اهل بيت(ع)؛ تأسيس و تغذيه علمی رشته‌های وابسته و ارتقای سطح علمی در اين رشته‌ها از طريق فعاليت‌های پژوهشی؛ همكاری با مراكز آموزش عالی، مؤسّسات پژوهشی در رشته‌های مرتبط و زمينه‌سازی مناسب برای ارتقای فعاليت‌های پژوهشی، از اهداف پژوهشكده است.

وی مأموريت اين پژوهشكده را به اختصار چنين تعريف كرد: تبيين روشمند مبانی و مكتب معرفتی اهل بيت(ع) و نشان دادن برتری‌های آن بر ساير مدارس و مذاهب فكری و پاسخگويی به شبهات آنان. امّا نيك پيداست كه اين مهم خود نيازمند پرورش محقّقان توانمند، انجام پژوهش‌های مقدّماتی و بررسی بخش‌های ديگری از ميراث فكری و معرفتی مسلمانان و غير مسلمانان است. از اين رو، ساير فعاليت‌های پژوهشكده را كه در محور وظايف با شرح بيشتری ياد آور می‌شويم، بايد در نظر داشت.

گفتنی است، چهار گروه تاریخ علم کلام، مبانی معرفتی دانش کلام، مطالعات موضوعی و مطالعات تطبیقی در همین زمینه فعالیت دارند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :