تاريخ : شنبه 1393/12/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 39361
انضباط پژوهی و تعیین شاخصه های پژوهش، اولویت های پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی

انضباط پژوهی و تعیین شاخصه های پژوهش، اولویت های پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی

رئیس پژوهشکده اخلاق در نشست سالانه پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی اظهار داشت: انضباط پژوهی و تعیین شاخصه های پژوهش، اولویت های پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی در سال آینده است.

به گزارش پایگاه حدی ث نت،حجت الاسلام و المسلمین عباس پسندیدهرئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی روز دوشنبه ۱۸ اسفندماه در نشست سالانه پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی افزود:
پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامینوپاست و  موفقیت آن به پژوهشگران و کادر پژوهشی بر می گردد.

وی افزود: در بخش کادر پژوهشی غیر از گروه روانشناسی  بقیه گروهها در حال تکمیل هستند و در بخش اعضای هیئت علمی فراخوان داده می شود و افراد جذب می شوند برخی گروهها استاندارد لازم را ندارند و باید سطح تحصیلی در مقطع دکتری باشد و برخی فقط در حد کارشناسی ارشد هستند ولی اولویت اول دکتری است.

رئیس پژوهشکده اخلاق و وروانشناسی اسلامی تصریح کرد: سطح کیفی پژوهشکده وقتی بالا می رود که اعضای آن از لحاظ کیفی در سطح بالائی هستند یعنی ارتقا توان پژوهشی پژوهشگران یک کار مهم است که ما باید به آن بپردازیم.

وی خاطر نشان کرد: گذشته از کادر پژوهشی عنصر موفقیت دیگری که در پژوهشگاهها وجود دارد برنامه هاست، همچنین مسئله انضباط پژوهشی موضوع مهم دیگری است که باید به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام پسندیده افزود: برنامه ۵ ساله برای تدوین طرح های پژوهشی صورت گرفته و دو برنامه در راستای انضباط پژوهشی انجام شده، «تعیین شاخصه های پژوهش»، وقتی وارد کار جمعی می شویم تعداد نیروها متعدد می شوند ما نیازمند این هستیم که ضوابطی داشته باشیم و همه بر اساس آن حرکت کنند به همین جهت آن دو نکته ضوابط پژوهش و ضوابط ارزیابی کار بسیار زیادی برده بود.

وی یاداور شد: بر اساس همان ضوابط پژوهشها شکل می گیرد این موجب می شود که به پژوهشها جهت بدهد و آن انضباط یکسانی پژوهشها را منجر خواهد شد.

رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی ابراز داشت: خدمت دیگر یکسانی پوشه هاست. اسناد متعددی به دستمان می رسد، از این پس یک پوشه استاندارد در اختیار شما قرار خواهد گرفت که از سال آینده کارها بر اساس آن خواهد بود. نکته دیگری که در گروه پژوهشی انجام دادیم مسئله کنترل پروژه است، کنترل پروژه برنامه ای است که بر اساس آن رفتارهای پژوهشی یک پژوهشگر در آن ثبت می شود.

وی گفت: این برنامه، آمارگیری، گزارش گیری و میزان کاربری هر بخشی از پژوهشها را بخوبی مشخص می کند.

گفتنی است، در بحث ارتقاء هیئت علمی ، ارزیابی پژوهش ها، کنترل پروژه مطالبی از سوی پژوهشگران ارائه شد و حجت الاسلام پسندیده به آنان پاسخ گفت.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :