تاريخ : شنبه 1393/12/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 39380
مباحث ديني با جذابيت براي جوانان مطرح شود

مباحث ديني با جذابيت براي جوانان مطرح شود

معاون فرهنگي و ارتباطات بين الملل دارالحديث گفت: مباحث ديني را اگر با جذابيت براي جوانان و توده مردم بيان كنيم، قطعا همه مجذوب آن مي‌شوند.

پایگاه حدیث نت ـ به گزارش واحد خبر و اطلاع رساني رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كشور اندونزي،  حجت‌الاسلام دكتر سبحاني نيا در بازديد از دانشگاه رادان فتح اندونزي كه با حضور مسئولان و كارشناسان عالي موسسه دارالحديث و همچنين مسئولان و اساتيد دانشگاه رادان فتح اندونزي برگزار شد گفت: قرآن و حديث هيچ اختصاص خاصي به افراد خاص ندارد، بلكه همه مردم به آن نياز دارند.

وي گفت: ما و شما بايد همه نگاه و تلاشمان اين باشد كه نتيجه كارمان براي توده مردم قابل استفاده باشد و بتوانيم خدمات قابل قبولي را به مردم ارائه كنيم.
معاون فرهنگي و ارتباطات بين الملل دارالحديث با اشاره به جايگاه كشور اندونزي گفت: اين كشور به عنوان بزرگترين كشور اسلامي افتخار جهان اسلام به شمار مي‌رود ولي بايد مراقب باشيم كه در آينده مورد تهاجم فرهنگ غرب قرار نگيرد.

دكتر سبحاني‌نيا با اشاره به سنت پيامبر(ص) گفت: سنت پيامبر(ص) در محور اخلاق بود و لذا بايد با اخلاق عمل كنيم و ما اگر معارف اخلاقي را به صورت ساده و روان بيان كنيم مردم و جامعه جذب آن خواهند شد.
وي گفت: اين طبيعي است كه در مسير بايد از تكنولوژي‌هاي روز استفاده شود كه ما در اين راستا با توليد كتاب و نرم‌افزارهايي اقدام به اين كار كرده‌ايم.

رئيس دانشكده قرآن و حدیث پرفسور دكتر الفي جوليجون نيز در اين مراسم ضمن تشريح وظايف مختلف دانشكده گفت: از تبادل اساتيد بسيار استقبال مي‌كنيم تا يافته‌هاي جمهوري اسلامي ايران به اين دانشگاه منتقل شود و بتوانيم از تجربيات شما استفاده كنيم.

دكتر كاسينو رئيس دانشكده تربيت نيز گفت: انجام تحقيقات مشترك را پيشنهاد مي‌كنيم كه اميدواريم هر چه سريعتر به نتيجه برسد.

دكتر عمرسعيد معاون دانشكده شريعت نيز گفت: در اين دانشكده بر روي چهار موضوع خانواده، معامله، حقوق تطبيقي و جزا تمركز داريم و نياز به تشكيل تيم است تا اين مباحث را پيگيري كنيم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :