تاريخ : شنبه 1393/12/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 39418
قرآن و حديث منبع اصلي فهم دين هستند

قرآن و حديث منبع اصلي فهم دين هستند

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث: قرآن و حديث منبع اصلي فهم دين هستند كه بايد همواره به آنها اهتمام ويژه داشت.

به گزارش پایگاه دارالحدیث به نقل از واحد خبر و اطلاع رساني رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كشور اندونزي،  مسئولان و كارشناسان موسسه دارالحديث كه امروز جمعه ۲۲ اسفند در دانشگاه رادان فتح اندونزي حاضر شده و مورد استقبال رئيس دانشگاه قرار گرفتند، در جمع اساتيد و روساي اين دانشگاه سخنراني كردند.

در ابتداي اين مراسم پرفسور دكتر افلاطون رئيس دانشگاه رادان فتح، ضمن خوش آمد گويي به هيئت ايران گفت: ارتباط با ايران و موسسه دارالحديث براي ما مايه افتخار است و همواره به دنبال ترويج آن بوده‌ايم.

وي گفت: اين دانشگاه با ۱۳ هزار دانشجو و ۴۰۰ هيئت علمي در شش دانشكده آماده همكاري با جمهوري اسلامي ايران مي‌باشد.

در ادامه اين مراسم حجت‌الله ابراهيميان رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي در كشور اندونزي به معرفي هيئت ايراني پرداخته و جمهوري اسلامي را كشور اسلامي و علمي توصيف كرد.

وي بيان داشت: پرفسور هادي صادقي علاوه بر مسوولیت حکومتی جزو اندیشمندان پرافتخار جمهوري اسلامي ايران است كه در رشته كلام و فلسفه تخصص و مهارت دارند.

در ادامه حجت‌الاسلام دكتر صادقي قائم مقام موسسه دارالحديث طي سخناني ابراز داشت: قرآن و حديث منبع اصلي فهم دين است و پس از انقلاب در ايران نهضت علمي جديد بوجود آمده است و انقلاب اسلامي ايران برگرفته از قرآن و اهل بيت(ع) است.

وي گفت: دارالحدیث در دو شيوه حضوري و غير حضوري فعاليت مي‌كند كه در ۱۷ كشور دنيا دانشجو داريم و به ترویج معارف اسلامي مي‌پردازيم.

قائم مقام موسسه دارالحديث ابراز داشت: اين دانشگاه پشتوانه پژوهشي قرآن و حديث در جمهوري اسلامي ايران است و در رشته‌هاي تخصصي خود رتبه‌هاي اول و دوم را در طي سال‌هاي مختلف داشته و نوآوري‌هاي علمي به وجود آورده است.

صادقي گفت: ما آمادگي داريم دوره‌هاي مشترك كوتاه مدت برگزار كرده تا اساتيد دانشگاه رادان فتح در ايران حاضر شده و با فضاي مباحث ما آشنا شده و اساتيد ما نيز در اين دانشگاه حاضر شده تا بتوانيم تعامل فضايي علمي داشته باشيم.

وي بيان داشت: همچنين مي‌توان سئوال‌هايي را مطرح كرد كه بر اساس آن نشست‌هاي تخصصي علمي برگزار كنيم كه مباحث حول محور آن سئوالات باشد.

قائم مقام موسسه دارالحديث به موضوع حقوق بشر اشاره كرد و گفت: يكي از مسائلي كه مي‌توان در خصوص آن بحث كرد، موضوع حقوق بشر است، در حال حاضر غربي‌ها حقوق بشر را به گونه‌اي مي‌بينند و ما حقوق بشر را با نگاه قرآني متفاوت مي‌بينيم.

وي گفت: يا در خصوص موضوع زن و خانواده كه امروز بسيار مهم است و غرب از بانوان استفاده ابزاري مي‌كند، بايد اين مسائل بررسي شده تا حقوق بانوان پايمال نشده و اين آمادگي وجود دارد تا اين نشست‌هاي تخصصي برگزار شود.

دكتر صادقي ابراز داشت: البته ما معتقديم كه بايد ديگر علوم را حفظ كرده و به خدمت قرآن و حديث بياوريم تا بتوانيم از آنها خط زندگي ديني بگيريم.

در ادامه روسای دانشکده های مختلف دانشگاه رادان فتح شهر پلمبنگ واقع در استان سوماترای جنوبی سوالاتی را مطرح نمودند که اساتید حاضر به آنها پاسخ گفتند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :